سیزدهمین و آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه 15 اسفند 1402) شروع شد تا آخرین حضور آیت‌الله جنتی، حسن روحانی، محمود علوی و محسن اسماعیلی در اجلاس‌های خبرگان رهبری رقم بخورد.

سیزدهمین و آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه 15 اسفند 1402) در حالی آغاز به کار کرد که حدود 60 نفر از اعضای مجلس خبرگان هنگام افتتاحیه این اجلاسیه حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت‌الله احمد جنتی در افتتاحیه سیزدهمین و آخرین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پشت سر گذاشتیم و مردم فهیم ایران یک بار دیگر با بصیرت دینی و غیرت ملی خود طراحی دشمنان ایران اسلامی را بی اثر کردند و نشان دادند درکی درست از منافع ملی دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: قطعا رهبران انقلاب اسلامی و همچنین مردم شریف ایران اسلامی از نعمت‌های بی‌بدیل الهی هستند که در کنار یکدیگر سبب تحقق مردم‌سالاری دینی شده‌اند. مردم مجاهدت کرده‌اند و مسئولان کشور در باید شکرگزار این نعمت باشند و در جهت کشور و مردم قدم بردارند.

به دلیل اینکه معمولا رئیس مجلس خبرگان رهبری در جلسات اختتامیه سخنرانی ندارد و آیت‌الله احمد جنتی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرد و تبعا در دوره ششم حضور ندارد، به نظر می‌رسد این آخرین نطق آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری بود.

 

افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه دوره مجلس خبرگان رهبری

 

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی از دیگر اعضای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است که در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام نکرد. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی نیز در این انتخابات توسط شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت شدند. البته افراد دیگری هم هستند که به دلیل رأی نیاوردن در انتخابات 11 اسفند ماه در ششمین دوره خبرگان حضور ندارند که آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و محسن اسماعیلی از جمله آنها هستند.

 

افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه دوره مجلس خبرگان رهبری

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ردیف اول در کنار آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نشسته بود و حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، آیت‌الله نورمفیدی و محسن اسماعیلی هم در اجلاس امروز حاضر بودند تا شاید آخرین حضور خود در اجلاس‌های خبرگان رهبری را تجربه کنند، اما آملی لاریجانی در این اجلاس هم غایب بود.

البته این اجلاس افراد غایب دیگری هم داشت که آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی و آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری از جمله مشهورترین آنها هستند.

 

افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه دوره مجلس خبرگان رهبری

 

روی صندلی‌های شماره 9 و 10 این اجلاس به یاد اعضای فوت شده مجلس خبرگان رهبری در طی شش ماه گذشته پارچه مشکی کشیده بودند و قاب عکس‌هایی از آیت‌الله محمد امامی کاشانی، آیت‌الله عبدالنبی نمازی و آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی روی این صندلی‌ها گذاشته بودند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.