جمعه یازدهم اسفند ماه 1402 تصمیم گرفتم به گلزار شهدای کرمان بروم تا ضمن زیارت  مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم شرکت کنم.

خودم را به گلزار شهدای کرمان رساندم؛ حال و هوای معنوی خاصی داشت و صف‌های متراکم مردم من را متوجه این نکته کرد که قطعا همه این مردم نیتی شبیه من داشته‌اند که هم مزار سردار دل‌ها را  زیارت کنند و هم به تکلیف خود برای شرکت در انتخابات شرکت کنند.

از اینکه دیدم این تعداد از مردم کرمان علاقه‌مند هستند  انتخابات را در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی باشند، حس شعف به من دست داد. اما وقتی داخل صف ایستاده بودم و دیوارهای اطراف مزار حاج  قاسم را تماشا می‌کردم، یک نکته توجه من را به خودش جلب کرد؛ خبری از عکس امام خمینی(س) در سراسر  این دیوارها نبود.

در همین زمان وصیت‌نامه حاج قاسم از خاطرم گذشت که امام خمینی(س) را با الفاظی همچون «خمینی کبیر»، «خمینی عزیز» و «خمینی بزرگ» یاد می‌کند و در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است:« خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آنها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند.»

یعنی حاج قاسم  خداوند را سپاس می‌گوید که توانسته در زمان حیات حضرت امام زندگی کند و سرباز رکاب او باشد و چنین جایگاهی را برای معمار کبیر انقلاب اسلامی قائل بود. اما امیدوارم از روی سهو باشد که در محوطه مزار سرداردل‌ها که حتی عکس شهدای محور مقاومت هم به چشم می‌خورد، اثری  از عکس امام خمینی(س) نیست.

ان شاء الله متولیان مسأله توجه داشته باشند که حاج قاسم چقدر به امام خمینی(س) و نقش ایشان در تأسیس و راهبری نظام جمهوری اسلامی دقت داشته و گوشه‌ای از این دقت را از حاج قاسم درس بگیرند که گفته بود: «بدانید که میدانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اوّل اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد. اگر اسلام نبود و اگر روح اسلامی بر این ملت حاکم نبود، صدام، چون گرگ درنده‌ای این کشور را می‌درید؛ آمریکا، چون سگ هاری همین عمل را می‌کرد، اما هنر امام این بود که اسلام را به پشتوانه آورد؛ عاشورا و محرّم، صفر و فاطمیه را به پشتوانه این ملت آورد. انقلاب‌هایی در انقلاب ایجاد کرد. به این دلیل در هر دوره هزاران فداکار جان خود را سپر شما و ملت ایران و خاک ایران و اسلام نموده اند و بزرگترین قدرت‌های مادی را ذلیل خود نموده اند. عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید.» 

امیدوارم خطای رخ داده جبران شود و تصویر و یاد امام در اینجا نیز مانند بسیاری جاهای دیگر، کمرنگ یا فرموش نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.