گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

جزییات لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی لایحه "حمایت از ایرانیان خارج از کشور" خبر داد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص جلسه روز گذشته این کمیسیون در بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور به خبرنگار جماران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جلسه عصر دیروز خود، بررسی لایحه "حمایت از ایرانیان خارج از کشور" را آغاز کرد. در اولین جلسه بررسی این لایحه در کمیسیون، ۵ ماده ابتدایی این لایحه بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد. 

بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شده است که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، موسسات دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند. 

تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه بر عهده دولت خواهد بود. از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود. 

این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای  خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد و ارتباطات علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.