سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به سفر به دو کشور منطقه آسیای میانه، با بیان اینکه این منطقه در سیاست خارجی دولت مردمی جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: امروزه موضوع فلسطین، مهمترین مسئله جهان اسلام و جهان بشریت است. فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها امروز دغدغه همه انسان‌ها و مردم سراسر عالم با هر گویش و عقیده و نژادی است. مردم جهان از آمریکا و کشورهای غربی درباره حمایت آنها از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه سوال جدی دارند و این مسئله حتما در مباحث اجلاس ازبکستان مطرح خواهد شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در آغاز سفر خود به دو کشور منطقه آسیای میانه گفت: در دیدارهایی که در تاجیکستان و ازبکستان خواهم داشت و همچنین در اجلاس اکو، مهمترین مسئله‌ای که دنبال خواهد شد دغدغه اول امروز مردم جهان یعنی موضوع غزه خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به سفر به دو کشور منطقه آسیای میانه، با بیان اینکه این منطقه در سیاست خارجی دولت مردمی جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: از ابتدای دولت تاکید کردیم که ظرفیت قابل توجهی در کشورهای آسیای میانه وجود دارد و تقویت ارتباط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در دستور کار دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر قبلی بنده به دوشنبه همراه با باز شدن گره‌هایی از مسائل بین دو کشور و در نتیجه توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین بود، افزود: اعداد و ارقام نشانگر این است که روابط با تاجیکستان کاملا با زمان قبل از این دولت متفاوت شده است.

رئیسی با بیان اینکه این سفر به دعوت رئیس جمهور محترم تاجیکستان، در راستای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور دوست، برادر، هم‌زبان انجام می‌شود اظهار داشت: در این سفر اسنادی به امضا خواهد رسید که در جهت تقویت و توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود. همچنین درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه مذاکراتی خواهیم داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر بعدی وی نیز به دعوت رئیس جمهور محترم ازبکستان به‌عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اکو به تاشکند انجام خواهد شد، گفت: موضوع پیوند بین اعضای اکو به‌ویژه در زمینه اقتصادی مسئله محوری مورد بحث در شانزدهمین اجلاس همکاری‌های اکو خواهد بود. با توجه به ظرفیت‌هایی که کشورهای عضو اکو دارند، طبیعتا بحث‌های مهمی بین اعضا در جهت توسعه روابط صورت خواهد گرفت.

رئیسی اضافه کرد: در حاشیه این نشست حتما دیدارهایی با سران کشورهای عضو اکو خواهیم داشت و مهمترین مسئله‌ای که در دیدار از تاجیکستان و در این دیدارها دنبال خواهیم کرد، موضوع غزه خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروزه موضوع فلسطین، مهمترین مسئله جهان اسلام و جهان بشریت است. فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها امروز دغدغه همه انسان‌ها و مردم سراسر عالم با هر گویش و عقیده و نژادی است. مردم جهان از آمریکا و کشورهای غربی درباره حمایت آنها از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه سوال جدی دارند و این مسئله حتما در مباحث اجلاس ازبکستان مطرح خواهد شد.

رئیسی با اشاره به پیگیری این مسئله از سوی جمهوری اسلامی ایران در همه مراودات بین‌المللی و دوجانبه خارجی با کشورهای مختلف جهان گفت: امروز باید شاهد اقدام سازمان‌های بین‌المللی در این ارتباط می‌بودیم، اما مردم دنیا کاملا از این سازمان‌ها ناامید شدند و احساس می‌کنند ساز و کارهایی که در جهان برای حمایت از مظلوم وجود دارد، دیگر به هیچ‌وجه کارایی ندارد.

رئیس جمهور افزود: امروز ادراکی برای مردم دنیا به وجود آمده که حاکی از بی‌عمل‌ی سازمان‌های بین‌المللی و ساز و کارهای مرتبط با آنها است. امروز مردم دنیا این احساس را دارند که ساز و کارهای بین‌المللی کاملا غیرعادلانه و ظالمانه است به نحوی که صدای مظلوم آنچنانی که باید شنیده نمی‌شود.

رئیسی تاکید کرد: معتقدم مذاکرات و ارتباطات و رایزنی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باید منتهی به ایجاد یک نظم عادلانه جهانی شود که در سایه آن ظالم جای خود نشانده شود و به کیفر برسد و صدای مظلوم شنیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.