اعضای شورای سیاستگذاری همایش وکلای شرعی امام خمینی(س) با آیت‌الله جعفر سبحانی دیدار و گزارشی از مقدمات برگزاری این همایش ارائه کردند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم و اعضای شورای سیاستگذاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س) با آیت الله العظمی جعفر سبحانی دیدار کردند.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح بروجردی، نوه امام خمینی(س)، در ابتدای این دیدار با اشاره به اجازه اجتهادی که امام خمینی(س) به آیت‌الله سبحانی داده،  در مورد جایگاه ایشان در نزد امام خمینی نکاتی را بیان و از ایشان تجلیل کرد. 

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه وکلا افراد محدود و خاصی بودند که نزد امام جایگاه ویژه‌ای داشتند، گفت: اولین اجازه نامه امام خمینی(س) اشاره کردند که خطاب به دو نفر از شاگردان دروس فلسفه خودشان به نام‌های میرزا جواد حجت همدانی و سید ابراهیم خوئی است. این اجازه نامه یک اجازه نامه بی نظیر عرفانی و حاوی معارف دقیق و عمیقی است و کمتر نمونه‌ای آن یافت می شود.

ایشان همچنین با اشاره به کتاب اربعین امام خمینی(س)، افزود: دعای آخر این کتاب که از زبان امام است بسیار زیباست.

حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری، مدیر کل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مقدمات برگزاری همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(س)، گفت: این همایش علاوه بر شناسایی ویژه وکلای حضرت امام خمینی(س) اهداف دیگری نیز داشته و از جمله آنها ارائه مقالاتی علمی در جهت تبیین جایگاه وکالت در تاریخ تشیع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.