در هشتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در هوایی بارانی به استان کردستان سفر کرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی سنندج وارد استان کردستان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات دور اول سفر به استان و دیدارهای مردمی، چندین طرح بزرگ استانی از جمله کلان پروژه خط‌آهن سنندج–همدان، فرودگاه سقز و طرح‌های آب‌رسانی استان را افتتاح خواهد کرد.

شرکت در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان و تشریح دستاوردها و نتایج سفر در نشست خبری بخش پایانی سفر رئیس جمهور به استان کردستان خواهد بود.

 

رئیسی در بدو ورود به سنندج: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا و مفاخر نه فقط کردستان که ایران اسلامی است/ امنیت، وحدت و انسجام کردستان زمینه‌ای برای توسعه یافتگی است

رئیس جمهور تصریح کرد: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان کردستان به منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی به کردستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در سنندج گفت: کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخرِ نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.

رئیس جمهور ضمن ادای احترام به همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و به ارواح مطهر شهدا افزود: امنیت استان کردستان و همه ایران مرهون تلاش و ایثار شهداست که این استان را از لوث وجود گروهک‌ها پاکسازی کردند تا امروز ما در استان کردستان امنیت، وحدت و انسجام داشته باشیم و این زمینه‌ای برای توسعه یافتگی، کار و تلاش برای استان کردستان است.

رئیسی با اشاره به اینکه در دور اول سفر ضرورت‌های استان را شناسایی کردیم و کارهایی در جای جای استان آغاز شد، اظهار داشت: گزارشات حاکی از این است که بسیاری از این طرح‌ها اجرایی شده و می‌توانیم به مردم اعلام کنیم که به دست توانای جوانان و مدیران باکفایت شما بخش قابل توجهی از این طرح‌ها به ثمر نشسته و بخش باقیمانده نیز در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دور دوم سفرها هم مصوبات سفر اول پیگیری خواهد شد و هم اولویت‌های جدید استان مورد پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: سفر بنده به استان‌ها تابعی است از آنچه که در استان باید انجام بگیرد، یعنی آنقدر به استان‌ها سفر خواهم کرد تا مطمئن شوم کارهایی که باید انجام شود به ثمر نشسته است.

رئیسی با اشاره به اینکه دغدغه‌مندی و پیگیری مسئولان استانی و حضور آنها در کنار مردم بسیاری از کارها را تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم سفر ما نیز گام بلندی در جهت توسعه و رفع مشکلات استان کردستان و مردمان خوب، متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی باشد.

 

رئیسی در مراسم افتتاح رسمی خط‌آهن سنندج-همدان:

طراحی خط‌آهن سنندج به مرز باشماق از همین امروز در دستور کار وزارت راه قرار گیرد/ تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به تبع آن قدرت‌آفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد/ خدمت به مردم استان کردستان مایه افتخار دولت است

رئیس جمهور با اشاره به مسافت 151 کیلومتری، ایستگاه‌های متعدد در طول مسیر و نقش محوری خط‌آهن همدان-سنندج در تکمیل زیرساخت‌های ترانزیتی کشور اظهار داشت: دولت برای اتصال زیرساخت‌های ریلی کشور به خطوط ریلی بین‌المللی مصمم است و از همین امروز همزمان با افتتاح این خط ریلی، طراحی خط ریلی سنندج به مرز باشماق نیز باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آغاز برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در آیین افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج ضمن ابراز خرسندی از تحقق آرزوی دیرینه مردم استان در اتصال به شبکه ریلی کشور و تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران تکمیل این طرح بزرگ ملی و استانی گفت: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، برخوردار از مردمانی با احترام، با فرهنگ، دارای سنت‌های بسیار ارزشمند بومی و منطقه‌ای و باورمند به ارزش‌های الهی و دینی است که همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند و خدمت به چنین مردمانی مایه فخر و مباهات دولت است.

رئیسی در ادامه مسافت طولانی 151 کیلومتری، ایستگاه‌های متعدد در طول مسیر و نقش محوری این طرح در تکمیل زیرساخت‌های ترانزیتی کشور را از جمله ویژگی‌های برجسته طرح راه‌آهن همدان_سنندج بر شمرد و افزود: دولت برای اتصال زیرساخت‌های ریلی کشور به خطوط ریلی بین‌المللی مصمم است و از همین امروز همزمان با افتتاح این خط ریلی، طراحی خط ریلی سنندج به مرز باشماق نیز باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با طرح‌های نیمه تمام بسیاری مواجه است که موجب رنجش مردم شده است، به شکسته شدن قفل طرح راه‌آهن همدان_سنندج پس از 18 سال در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: دولت تکمیل این طرح‌های نیمه تمام را در دستور کار دارد و در این مسیر زمان برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که معتقدیم تکمیل این طرح‌های زیرساختی موجب تقویت تولید، قدرت‌افزایی و توانمندسازی و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم و مهم اظهار داشت: تکمیل هرچه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام باعث تسریع در رشد اقتصادی و به تبع آن قدرت‌آفرینی بیشتر برای کشور خواهد شد. یکی از موثرترین راه‌های توانمندسازی کشور و ساختن ایران قوی تکمیل زیرساخت‌های کشور در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و ناوگان حمل و نقل کشور در بخش‌های جاده‌ای،‌ ریلی، دریایی و هوایی است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در زمینه تکمیل زیرساخت‌های استان در بخش آب، برق و گاز نیز گام‌های بلندی برداشته شده و گازرسانی به کردستان با وجود صعب‌العبور بودن بخش‌های زیادی از استان به سطحی رسیده که می‌توانیم تا چند ماه آینده کردستان را یکی از استان‌های سبز به لحاظ برخورداری از شبکه گاز بنامیم؛ تکمیل این زیرساخت‌هاست که باعث می‌شود تولید به عنوان رکن و اساس مقاوم کردن کشور در مقابل تکانه‌ها رشد کند.

 

رئیسی در اجتماع باشکوه مردم سنندج: ایستادگی و رشادت مردم غزه باعث بیداری در جهان شده است/ تعداد واحدهای راکد احیا شده در حال ورود به کانال 6 هزار/ بهبود معیشت، ایجاد اشتغال، ساخت مسکن و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت‌های دولت مردمی

رئیس جمهور صحنه‌ای را که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زده‌اند، باعث بیداری در جهان دانست و گفت: امروز مردم جهان به روشنی دریافته‌اند که نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند و انسان، شرافت و حقوق بشر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در اجتماع باشکوه مردم سنندج با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام شرایطی رنج‌آور برای مردم غزه و آزادگان جهان پیش آورده‌اند، تصریح کرد: امروز شاهد دو صحنه و عرصه هستیم؛ یکی صحنه‌ای سیاه و جنایت‌بار از شدیدترین جنایات، ظلم‌ها، تجاوزات و بمباران‌ها علیه مردمی که جرم آنها صرفا دفاع از وطن، خانه و کاشانه خود است و دیگری صحنه‌ای زیبا از حق‌خواهی، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی که مردم مظلوم غزه رقم زده‌اند.

رئیس جمهور صحنه‌ای را که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زده‌اند، باعث بیداری در جهان دانست و افزود: امروز مردم جهان به روشنی دریافته‌اند که نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند و انسان، شرافت و حقوق بشر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.

رئیسی گفت: امروز مردم دنیا می‌دانند که عامل اصلی جنایات کسانی هستند که در ظاهر بزرگترین مدعیان حقوق بشر و در واقع اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند. امروز به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره رژیم غاصب صهیونیستی را رژیمی تجاوزکار معرفی می‌کرد، همه دریافته‌اند که ناقضان و متجاوزان حقیقی به حقوق انسان‌ها چه کسانی هستند!

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز همه دریافته‌اند که اساس وجودی رژیم صهیونیستی بر قتل، کشتار، تخریب و تجاوز است. امروز همه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و ملت‌ها بیدار شده و فهمیده‌اند که دوست کیست و دشمن کدام است؛ مردم دنیا دیگر به خوبی ماهیت رژیمی که 4 هزار کودک را به قتل رسانده، شناخته‌اند.

رئیسی در ادامه مردم استان کردستان را مردمی با صفا، با وفا، مخلص و با بصیرت توصیف کرد که در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند و خاطرنشان کرد: جوانان، پیشمرگه‌ها و همه مردم کردستان حقیقتا در جای‌جای این استان از خودگذشتگی و افتخارآفرینی کردند و با ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان برای این استان امنیت و آرامش آفریدند و امروز این امنیت، انسجام و آرامش بستر توسعه استان است.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در مسیر قله در حرکت هستیم و در این مسیر خستگی و ناامیدی ممنوع است»، تصریح کرد: امروز ملت ایران بیش از همیشه به آینده امیدوار است و جوانان ما آینده را بسیار درخشان می‌بینند؛ ما آینده را علیرغم خواست دشمنان بسیار روشن می‌بینیم.

رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه‌های دولت برای استان کردستان، خاطرنشان کرد: تلاش، فعالیت و کار در این استان در حال انجام است. به برکت انقلاب اسلامی شرایط در شهر و روستا و در استان کردستان متفاوت شده و کارهای بسیار زیادی انجام گرفته است.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان گفت: به پدران، مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مراجعه کنید و بپرسید وضع روستای شما قبل و بعد از انقلاب اسلامی چگونه بوده و چقدر تفاوت کرده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اقدامات بسیاری در استان کردستان وجود دارد که باید برای تکمیل و تحقق نهایی آنها تلاش کرد، گفت: آنچه در این استان در دور اول سفر مورد بررسی و تاکید قرار گرفت، رفع مشکلات مردم بود. مدیران استان تلاش‌هایی را در این زمینه انجام دادند و امروز ما در دور دوم سفر شاهد بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح راه‌آهن «سنندج-همدان» تاکید کرد: امروز این پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مردم عزیز استان می‌توانند با سهولت به استان‌های دیگر از طریق مسیر ریلی رفت و آمد داشته باشند. افتتاح و بهره‌برداری از پروژه «سنندج-همدان» اقدام بسیار خوبی بود که باید از دست‌اندرکاران آن تقدیر و تشکر شود.

رئیسی با اشاره به مسئله مسکن در استان کردستان گفت: در این سفر بیش از 5 هزار مسکن مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 25 هزار قطعه زمین نیز در نقاط مختلف استان واگذار می‌شود.

رئیس جمهور خطاب به مدیران استانی، با اشاره به اهمیت اشتغال‌آفرینی برای دولت مردمی اولویت در عرصه اشتغال را بومی‌گزینی عنوان کرد و گفت: حتماً در پروژه‌های استانی از نیروهای بومی استفاده کنید. تلاش کنید که در شرایط مساوی، نیروی تحصیل کرده داخل استان اولویت داشته باشد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه انتظار مردم کارآمدی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در استان است، گفت: برای مردم کارآمدی سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی حائز اهمیت است. من از همکارانم می‌خواهم که با همه وجود تلاش کنند و به دور از هرگونه روابط ناسالم، فساد اداری و پارتی بازی به رفع مشکلات بپردازند و تمام تلاششان این باشد که رضایت مردم را جلب کنند و بدانند که رضایت خداوند در رضایت مردم قرار دارد.

رئیس جمهور رفع معضل بیکاری را امری ضروری دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیاری در حوزه اشتغال وجود دارد. امروز در کشور کارخانه‌های نیمه تعطیل کم نداریم. در دولت سیزدهم توانستیم بیش از 5 هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم که این عدد در حال ورود به کانال 6 هزار است.

رئیسی همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در دولت سیزدهم با شرکت‌های دانش‌بنیان را پررنگ عنوان کرد و گفت: امروز فقط وزارت نفت با 600 شرکت دانش‌بنیان ارتباط دارد در حالی که در ابتدای دولت با 100 شرکت دانش‌بنیان ارتباط و همکاری داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان کردستان در تابستان امسال نسبت به 10 سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: امیدوارم استاندار و مدیران محترم هر روز را هم مغتنم بشمارند و برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوان‌های عزیز تلاش کنند.

رئیسی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان کردستان، گفت: برای استان کردستان 35 هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در نظر گرفته و هزینه شده است و اعتبارات بیشتری هم در جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام مصوب خواهد شد.

رئیس جمهور مسئله معیشت و زندگی مردم را اولویت اول دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: تمام همکاران من شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و تمام اقداماتی که دشمنان انجام می‌دهند بتوانند در جهت کاهش مشکلات قدم بردارند.

رئیسی ملت بزرگ ایران و مردم کردستان را ملتی مستقل، آزاده، متعهد به انقلاب و ارزش‌های انقلاب دانست و تاکید کرد: ما امروز به قله نزدیکیم و ملت ایران نیز این راه را می‌پیماید و در این مسیر برای همه الگو شده و خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه من دوست داشتم به تمام شهرهای استان کردستان سفر می‌کردم اما این امکان وجود ندارد، گفت: در گذشته شرایط کرونایی وجود داشت و روزی 700 خانواده داغدار می‌شدند، اما امروز شرایط متفاوت شده و این امکان وجود دارد که بتوانیم در جمع مردم کردستان حضور پیدا کنیم و دغدغه‌ها و مشکلات آنها را از نزدیک ببینیم و برای رفع آنها تلاش کنیم.

رئیسی گفت: ما می‌توانیم در تهران بنشینیم و از اجرای امور گزارش بگیریم، اما «شنیدن کی بود مانند دیدن»؛ باید از نزدیک مسائل را دنبال و تلاش کرد تا مشکلات حل شود.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از استقبال علمای شیعه و سنی و مردم سنندج گفت: مردم سنندج با ابراز محبت و احساسات بنده را شرمنده و مورد لطف قرار دادند. من این محبت را به حساب انقلاب و نظام می‌گذارم چرا که مردم به انقلاب، اسلام و نظام عشق و علاقه دارند.

 

رئیسی در سنندج (2)

 

رئیسی در سنندج (3)

 

رئیسی در سنندج (4)

 

رئیسی در سنندج (5)

 

رئیسی در سنندج (6)

 

رئیسی در سنندج (7)

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.