احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای ادعا کرد: مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است 108 هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا 5400 میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و 90 درصد این حق­الزحمه را به امربران می‌دهند و خود فقط 10 درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از7 صاحب‌منصب عضو هیئت برای، 24 جلسه در کل سال 1402، مبلغ 8 میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

به گزارش جماران؛ احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای مدعی شد: شگفت‌آور آنکه مصوبه، برای زحمات طاقت­فرسایی که در پایمال کردن اصول قانون اساسی، سلب حقوق اساسی ملت و بی‌اعتنایی به مقامات و نهادهای کشور و شکایت از همه منتقدان خود، برای خود دستخوشی در نظر می‌گیرند. مصوبه‌ این حق­الزحمه را تا 5 درصد از منابع حاصل از زمین فروشی تعیین کرده است.

مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است 108 هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا 5400 میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و 90 درصد این حق­الزحمه را  به امربران می‌دهند و خود فقط 10 درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از7 صاحب‌منصب عضو هیئت برای، 24 جلسه در  کل سال 1402، مبلغ 8 میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

از این هفت نفر می‌پرسم، چگونه می‌خواهید نزد مردمی که برای پولِ پیشِ خانه این­در و آن­در می‌زنند و ناامید بازمی‌گردند از این تصمیمات بی‌اساس و غیرعلمی و ظالمانه که فقیران را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌سازد دفاع کنید؟

 

متن کامل نامه احمد توکلی را در اینجا بخوانید

 

پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به ادعاهای احمد توکلی درباره مولدسازی

 

خاندوزی، وزیر اقتصاد: ادعای دریافت دستمزد توسط هیات مولدسازی کذب است​

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.