سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی و به منظور انجام سفری دو روزه وارد استان آذربایجان شرقی شد.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر پیگیری مصوبات سفر قبلی، دیدارهای مردمی، نشست با فعالان اقتصادی، هنرمندان و فعالان فرهنگی از کارخانجات بزرگ صنعتی این استان نیز بازدید خواهد کرد.

در این سفر همچنین با حضور رئیسی جشن احیای 220 واحد تولیدی راکد در استان در محل کارخانه ماشین سازی تبریز برگزار و پروژه راه‌آهن «تبریز-میانه» نیز پس از سال‌ها وقفه افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر را تشریح خواهد کرد.

وزرای کشور، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست وزارت صمت، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، معاون امور زنان و خانواده و معاون اجرائی رئیس جمهور رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

 

رئیسی در بدو ورود به آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است/ جوانان کارآمد و برومند استان مهمترین سرمایه آذربایجان شرقی هستند/ اقدامات خوبی برای رفع مشکلات استان انجام شده که با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد

رئیس جمهور آذربایجان شرقی را استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیاری دارد و از همه مهم‌تر جوانان کارآمد و برومندی هستند که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و با اتکا به آنها کارهای بسیاری می‌توان در این استان رقم زد.

آذربایجان شرقی استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است/ جوانان کارآمد و برومند استان مهمترین سرمایه آذربایجان شرقی هستند/ اقدامات خوبی برای رفع مشکلات استان انجام شده که با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی به منظور انجام دومین سفر دولت مردمی به این استان در تشریح اهداف و برنامه‌های سفر خود گفت: تمدن آذربایجان از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی و پشتوانه عظیم فرهنگی نه فقط برای آذربایجان که برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر در وهله اول وضعیت اجرای مصوبات دور اول سفرها را پیگیری خواهیم کرد، افزود: برخی از این مصوبات اجرا شده و آن دسته از مصوبات که تکمیل نشده نیز پیگیری خواهند شد تا کارها بر زمین نماند و نیازها و مطالبات مردم تامین شود.

رئیسی آذربایجان شرقی را استانی فرهنگی و قطب صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی معرفی کرد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیاری دارد و از همه مهم‌تر جوانان کارآمد و برومندی هستند که سرمایه اصلی استان محسوب می‌شوند و با اتکا به آنها کارهای بسیاری می‌توان در این استان رقم زد.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم استان تصریح کرد: همانطور که یکی از جوانان عزیز استان در ضمن خوشامدگویی گفتند، با وجود مردان و زنان فرهیخته استان، ان‌شاالله خبرهای خوشی از آذربایجان خواهیم شنید و شاهد گام‌های بلندی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند، آینده، بسیار روشن خواهد بود و بسیاری از مشکلاتی که امروز موجب رنج مردم عزیزمان است، به لطف خداوند متعال و با دست جوانان عزیز ان‌شاءالله برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیماتی که در دومین سفر دولت مردمی به استان در پاسخ به مطالبات مردم اتخاذ خواهد شد، گفت: از جمله مهم‌‌ترین مسائل، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن است. اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام شده و با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد.

 

168620629167447300

 

بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر آذربایجان شرقی/ سه دستور رئیسی برای توسعه صنعت چرم تبریز

رئیس جمهور ضمن بازدید از شهرک صنعتی چرمشهر تبریز دستگاه‌های مسئول را به تامین نیازهای توسعه صنعت چرم با رعایت ملاحظات محیط‌زیستی مکلف کرد.

سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر، ضمن بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در 10 کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد و حدوداً 300 کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن  به صورت صمیمی و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحد‌های تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

 

168621114092482200

 

با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید 4 هزار دستگاه

با حضور رئیس جمهور خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان متعلق به شرکت تراکتورسازی ایران به بهره‌برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد.

این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از 12 شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.

 

168621111989252200

 

دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران رونمایی شد/خبر  رئیسی از تخصیص اعتبار 5 هزار میلیاردی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی

رئیسی ضمن رونمایی از دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران از تخصیص اعتبار 5 هزار میلیاردی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی خبر داد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از خط تولید شرکت تراکتورسازی ایران، از دو محصول جدید این گروه صنعتی رو نمایی کرد.

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج 15 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این نوع تراکتور، سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

رئیسی همچنین در حاشیه رونمایی از این دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به  کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

 

168621461384836600

 

بازدید رئیسی از شرکت ماشین‌سازی تبریز

رئیس جمهور از بخش‌های مختلف شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از خط تولید شرکت ماشین‌سازی، در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

ماشین‌سازی تبریز یکی از صنایع مادر آذربایجان شرقی و از بزرگترین، پیشروترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است که به‌دلیل خصوصی‌سازی نادرست، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، اما با نگاه ویژه رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در زمان ریاست جمهوری جانی تازه گرفت، به نحوی که سال گذشته موفق به شکستن رکورد تولید خود شد.

 

168621578538420500

 

بازدید رئیسی از نمایشگاه احیاگران واحد‌های اقتصادی آذربایجان شرقی

رئیس جمهور از نمایشگاه احیاگران واحد‌های اقتصادی استان آذربایجان شرقی که در مجموعه شرکت ماشین‌سازی تبریز برپا شده است، بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از نمایشگاه احیاگران واحد‌های اقتصادی این استان که در مجموعه شرکت ماشین‌سازی تبریز برپا شده بود بازدید کرد.

در این نمایشگاه تعدادی از 220 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسئولین بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحد‌های احیا شده مطلع شد.

فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از 10 سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم  بیش از 3 هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.

 

 

 رئیسی در جشن احیای 220 واحد راکد تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی:

احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز که محصولات زیرساختی تولید می‌کند، باعث خوشحالی مضاعف است

احیای این واحدها محصول اراده و تلاش کارگران و صنعت‌گران کشور است که از آنها تشکر می‌کنم

تحقق شعار سال برای مهار تورم را با رونق بخشیدن به تولید دنبال می‌کنیم

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مهم کارخانه ماشین‌سازی تبریز در تامین نیازمندی‌های زیرساختی کارخانجات و صنایع کشور اظهار داشت: احیای هر واحد تولیدی و صنعتی به خودی خود کار مهم و خوشحال‌کننده‌ای است، اما احیای کارخانه ماشین‌سازی که نقش مهمی در نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی دارد، باعث خوشحالی مضاعف است.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در مراسم جشن احیای 220 واحد راکد صنعتی و تولیدی این استان که در محل مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برگزار می‌شد، با قدردانی صمیمانه از همه کسانی که در احیای این واحدها، از جمله کارخانه ماشین‌سازی تبریز نقش داشتند، گفت: اینکه گفته شد در سال 1401 در این کارخانه حدود 1300 دستگاه تولید شده و برای سال جاری تولید 2 هزار دستگاه هدف‌گذاری شده نشان‌دهنده آن اراده بلند و دستان توانای شما کارگران و صنعت‌گران عزیز است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مهم کارخانه ماشین‌سازی تبریز در تامین نیازمندی‌های زیرساختی کارخانجات و صنایع کشور افزود: احیای هر واحد تولیدی و صنعتی به خودی خود کار مهم و خوشحال‌کننده‌ای است، اما احیای کارخانه ماشین‌سازی که نقش مهمی در نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی دارد، باعث خوشحالی مضاعف است.

 

خصوصی‌سازی که باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی شود به هیچ وجه مطلوب نیست

رئیسی همچنین با اظهار خرسندی از تولیدات جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از تجربه ناموفق خصوصی‌سازی این مجموعه اظهار داشت: ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم اما این کار زمانی مطلوب است که باعث رشد و افزایش کیفی و کمی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود، اگر نه آنچه تحت عنوان خصوصی‌سازی انجام و باعث بیکاری کارگران و تعطیلی یک واحد صنعتی شد که مایه افتخار تبریز، ایران و کلیت صنعت کشور بود، به هیچ وجه مطلوب نیست.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید قبلی خود از مجموعه ماشین‌سازی تبریز به عنوان رئیس قوه قضائیه و درخواست کارگران برای بهبود وضعیت کارخانه تصریح کرد: خرسندم که امروز شاهد رضایت کارگران و صنعت‌گران از احیای این کارخانه هستم، اما بدانید که این تغییر وضعیت محصول تلاش و اراده خود شما بود و بنده به سهم خود از همه شما سپاسگزاری می‌کنم.

 

سنگر دیروز جبهه نبرد با صدامیان بود و سنگر امروز تولید در کارخانجات و صنایع

رئیسی با بیان اینکه بنده و امثال بنده هر کجا باشیم افتخار خود را خدمتگزاری به ملت ایران می‌دانیم، خاطرشان کرد: دولت و مجلس و دیگر بخش‌های نظام هر گونه حمایتی که لازم باشد از شما تلاش‌گرانی که با اراده به میدان آمدید تا ثابت کنید که «ما می‌توانیم» به عمل خواهند آورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» را از شهدا و سرداران بزرگ خود آموختیم، گفت: دیروز سنگر مبارزه جبهه‌های جنگ مقابل صدامیان بود و امروز سنگر مبارزه همین کارخانه‌ها و صنایع مختلف تولیدی کشور است. دشمن نمی‌خواهد ما رونق تولید، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و استقلال داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده روی پای خود بیایستد و به لطف خدا و با الگوگیری از شهیدان می‌گوییم «ما می‌توانیم».

 

کارگران و صنعت‌گران ماشین‌سازی تبریز ضمیمه کردن دانایی به توانایی را در عمل معنا کردند

رئیسی با بیان اینکه شما صنعت‌گران ضمیمه کردن دانایی به توانایی را در عمل معنا کردید، افزود: امروز با احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، حدود 7 هزار و 500 شغل احیا شده است.

رئیس جمهور با اشاره به رغبت کشورهای همسایه و منطقه برای خرید محصولات ایرانی از جمله تولیدات کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: تولیدات شما برای کشور تولید قدرت می‌کند. تولید تجهیزات نظامی و از جمله موشک بخشی از تولید قدرت برای کشور است و در این روزها در حالی که دشمن تصور نمی‌کرد جوانان ما بتوانند چنین محصول پیچیده‌ای تولید کنند، اما آنها با اتکا به توانمندی‌های داخلی چشم عالم را خیره کردند.

 

دست‌اندرکاران کارخانه ماشین‌سازی تبریز هیچ نگرانی از آینده نداشته باشند

رئیسی با تاکید دوباره بر اینکه محصول تلاش‌ها و زحمات شما کارگران شریف تولید قدرت برای کشور است، تصریح کرد: همه کارگران و صنعت‌گران و مدیران فعال در کارخانه ماشین‌سازی تبریز با اطمینان از آینده و بدون هیچ نگرانی، همه تلاش و توجه خود را صرف توسعه کار و تولید کنند و مطمئن باشید که همه بخش‌های نظام از شما حمایت کرده و اجازه نخواهند داد حقی از کارگر و کشاورز و صنعت‌گر کشور ضایع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، خاطرنشان کرد: برخی کشورها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم. تورم زمانی مهار می‌شود که تولید و صادرات ما افزایش پیدا کند، لذا از همه شما می‌خواهم که با امید کار و تلاش خود را دنبال کنید.

 

احیای همه واحدهای تعطیل یا نیمه تعطیل را با ایمان و امید دنبال می‌کنیم

رئیسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و تاکید بر تکیه بر ایمان و امید گفت: هرگز یأس به خودتان راه ندهید، با امید کار را به اینجا رساندید و 220 واحد راکد را احیا کردید، بعد از این هم کار احیای دیگر واحدها را با ایمان و امید دنبال کنید.

 

فکر نکنید کار تمام شده، در ابتدای راه احیای ظرفیت‌های استان هستیم

رئیس جمهور افزود: فکر نکنید کار تمام شده است، بلکه ما در ابتدای راه برای فعال کردن همه ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان هستیم. البته طبق گزارشی که آقای استاندار دادند در کنار 220 واحد صنعتی، صدها واحد نیز در بخش‌های کشاورزی، معدنی و دیگر حوزه‌ها احیا شده است که جای قدردانی دارد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با احیای این واحدها مشکل بیکاری تا حدود زیادی کاهش یابد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی و خانوادگی در گروه کار و تلاش است و کار و تلاش هم با احیای این واحدها و نمونه این واحدها اتفاق می‌افتد، لذا از همه شما دست‌اندرکاران احیای واحدهای راکد تولیدی قدردانی می‌کنم.

 

 

رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون آذربایجان شرقی:

دولت مردمی راه غلبه بر چالش‌ها را نه عقب‌نشینی، بلکه ساختن ایرانی قوی می‌داند / به رغم همه دسیسه‌های دشمن به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم / تبیین معارف دینی و تلاش برای اجرای عدالت دو رسالت سنگین عالمان دینی است

رئیس جمهور با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای فعالیت اشاره و تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت این استان، تبیین معارف دینی از طریق ارتباط با مردم و تلاش برای اجرای عدالت را دو رسالت سنگین عالمان دینی برشمرد و‌شرط موفقیت در انجام این رسالت را خشیت الهی عنوان کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دشمنان در طول 44 سال گذشته برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات پاییز سال گذشته که این توطئه‌ها را ناشی از عصبانیت دشمن از پیشرفت کشور دانسته بودند، یادآور شد و تاکید کرد: به‌رغم همه سختی‌های تحمیل شده به مردم در این دوران، ملت ایران این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رئیسی با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

رئیس جمهور در ادامه به چالش‌های پیش‌روی دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار آن و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با این چالش‌ها از جمله جبران کسری بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی، کنترل رشد نقدینگی، افزایش چشمگیر تولید، تضمین امنیت غذایی مردم با تامین به‌موقع کالاهای اساسی، رکوردشکنی در تجارت خارجی و افزایش چند برابری مبادلات تجاری به‌ویژه با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد؛ دولت مصمم به رفع مشکلات کشور است و دشمن نیز این پیام را از عملکرد دولت مردمی دریافت کرده است.

رئیسی شایعه پراکنی، حمله به امنیت روانی جامعه با عددسازی‌های کاذب در اقتصاد و ایجاد انتظار تورمی را از جمله شیوه‌های به کار گرفته شده از سوی دشمنان در جنگ شناختی اخیر و با هدف متوقف ساختن پیشرفت‌های کشور عنوان کرد و افزود: به رغم همه این دسیسه‌ها ما به دنبال ایجاد ثبات در اقتصاد کشور هستیم و با توکل به خدا و همچنین همراهی و کمک مردم قطعا در این مسیر موفق خواهیم شد.

توجه ویژه به حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، آمادگی حوزه‌های علمیه برای مشارکت در حل نظام مسائل کشور، تقدیر از اقدامات بسیار خوب و موثر دولت به ویژه در حوزه سیاست خارجی و در اتصال زیر ساخت‌های کشور به سازمان‌های منطقه‌ای و همچنین هم‌افزایی با کشورهای همسایه، ضرورت تشویق مدیران خدوم و خدمتگزار دولت در کنار برخورد با مدیران ناکارآمد و توجه به اشتغال، مسکن و فرهنگ جوانان از جمله مباحثی بود که از سوی تعدادی از علما، روحانیون و ائمه جماعات حاضر در این نشست مطرح شد.

 

168622937023301900

 

رئیسی در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته سیاست قطعی دولت مردمی است/ تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم

رئیس جمهور به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.

در آخرین برنامه روز اول از دومین سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی این استان، شامگاه پنجشنبه با رئیس جمهور دیدار و به بیان نظرات خود و همچنین مسائل و مشکلات آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف پرداختند.

سید ابراهیم رئیسی در این نشست و ناظر به مسائل مطرح شده از سوی فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی، توجه به فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فرهنگی استان آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور همچنین به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع رسانی کند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش فعالان فرهنگی استان در روشنگری و تبیین ابعاد جنگ شناختی دشمن برای مردم گفت: فعالان فرهنگی باید اهتمام بیشتری به نقش‌آفرینی در جهاد تبیین داشته باشند.

لزوم حمایت از فعالیتهای فرهنگی هنری دانش آموزان، پیشگیری از بروز حاشیه‌نشینی، تاکید بر فعال‌سازی اقتصاد روستا و ضرورت ایجاد مهدکودک در همه ادارات به منظور رفع دغدغه و نگرانی مادران شاغل، از دیگر محورهای سخنان رئیسی در این نشست بود.

 

168624792264712200

 

رئیسی در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی:

زبان هنر و ادبیات بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها است/ مرحوم شهریار جایگاه هنر را درک کرده و با آثار خود زیبایی آفرید/ استقبال از پیشنهاد تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی در تبریز

رئیس جمهور زبان هنر و ادبیات را بهترین قالب و ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل تجلیل ما از مقام شعرای اثرگذار بر این مبناست که آنها با هنرشان شهادت و ایثار، ایستادگی و مقاومت را می‌پرورانند.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان که در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار شد، زبان هنر و ادبیات را بهترین قالب و ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها عنوان کرد و گفت: دلیل تجلیل ما از مقام شعرای اثرگذار بر این مبناست که آنها با هنرشان شهادت و ایثار، ایستادگی و مقاومت را می‌پرورانند.

رئیسی با بیان اینکه آن مستوری که در قرآن مورد سوگند حق تعالی واقع شده مستوری است که انسان را به سوی ارزش‌های الهی و انسانی سوق دهد، افزود: شعر، ادبیات، فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که زیبایی خلق کند و جلوه‌گاه جمال حضرت حق باشد و جایگاه محترم شعرایی مانند مرحوم شهریار، به این دلیل است که آنها مقام و جایگاه هنر را درک کرده و با آثار خود زیبایی آفریده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از رشادت‌های زنان و مردان غیور تبریزی در مقابله با استعمار و استبداد، بر ضرورت به تصویر کشیدن ایستادگی و مقاومت آنها در قالب‌های مختلف هنری برای نسل‌های آینده تاکید کرد.

رئیسی همچنین نقش زنان و دختران هنرمند ایرانی را حائز اهمیت دانست و لزوم توجه مراکز ادبی و هنری به ظرفیت‌های هنری این قشر جامعه را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد یکی از هنرمندان تبریزی مبنی بر تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی در تبریز گفت: ما ادبیات آذری را جدا از ادبیات فارسی نمی‌دانیم و در این ادبیات که با فرهنگ دینی ما درهم آمیخته جلوه‌های اسلامیت و دینمداری مشهود است.

رئیسی در پایان گفت: دولت حمایت مادی، معنوی و حقوقی از اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه خود می‌داند.‌ این حمایت‌ها تاکنون به نحو مطلوبی در جریان بوده و بعد از این نیز در دستور کار دولت خواهد بود.

 

168624414521568000

 

رئیسی در اجتماع مردم تبریز:

هویت مردم آذربایجان برآمده از اسلام، دفاع از ارزش‌ها و ایستادگی در برابر استبداد و استعمار است / با اتکا به ایمان و امید می‌توان به ایران قوی دست یافت / تمام افتخارم آن است که خادم ملت ایران به‌ویژه مردم آذربایجان باشم

رئیس جمهور با تصریح به اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند و در آن تردید دارند، به مردم ایران، به‌ویژه آذربایجانی‌ها اطمینان داد که دولت با همه توان تلاش می‌کند تا ایران قوی شکل گیرد و دستاوردهای بزرگی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر دو روزه دولت مردمی به آذربایجان شرقی در جمع مردم تبریز، در میدان ارگ این شهر، با تجلیل از مردم آذربایجان و مفاخر و شهدای این خطه، آنها را فخر ایران و جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تمام افتخارم آن است که خادم ملت ایران به‌ویژه مردم آذربایجان باشم.

رئیس جمهور با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری در خصوص انقلاب اسلامی، از ایمان و امید به‌عنوان رمز پیروزی و ماندگاری این انقلاب، قدرتمندی ملت ایران و شکست دشمنان یاد کرد و افزود: توجه به ایمان و امید ضامن اقتدار و افتخارات بیشتر برای ایران اسلامی خواهد بود.

هویت مردم آذربایجان برآمده از اسلام و دفاع از ارزش‌هاست

رئیسی با بیان اینکه هویت مردم آذربایجان برآمده از اسلام، دفاع از ارزش‌ها و ایستادگی در برابر استبداد و استعمار است، تصریح کرد: آینده ایران اسلامی با حضور مردم آذربایجان به‌ویژه جوانان عزیز این خطه بسیار امیدبخش است که همواره در ایستادگی و مقاومت زبانزد بوده و دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات سفر استانی دور اول به آذربایجان شرقی، اظهار داشت: یکی از مواردی که دولت در دور اول سفرها وعده داد، راه‌اندازی خط‌آهن تبریز-تهران بود که این وعده تحقق یافته و این خط‌آهن فردا افتتاح خواهد شد.

رئیسی استقلال مس سونگون و تخصیص درآمد آن برای توسعه آذربایجان را از دیگر اقدامات دولت در پیگیری مصوبات سفرهای استانی دور اول عنوان کرد.

افزایش تولیدات و دستاوردهای جدید تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز

رئیس جمهور همچنین از افزایش دو برابری تولیدات تراکتورسازی تبریز و ایجاد خط تولید جدید کامیون‌سازی خبر داد و اعلام کرد: این مجموعه خودروساز روزانه 20 کامیون تولید خواهد کرد.

رئیسی همچنین تصریح کرد: کارخانه ماشین‌سازی تبریز که در آستانه تعطیلی و کارگرانش در معرض بیکاری بودند، با تلاش دولت احیا شده و در حالی‌که سال گذشته حدود 1300 دستگاه تولید کرده، برای امسال تولید 2 هزار دستگاه را هدف‌گذاری کرده است.

خدمتگزاران دولت سه شیفته و جهادی برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کرده‌اند

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ملت ایران آمریکا را در عرصه‌های مختلف شکست داده و شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور هستیم، متذکر شد: با تلاش‌های دولت و همراهی مردم 220 واحد صنعتی تولیدی راکد آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشته و هزاران کارگر مشغول کار هستند.

رئیسی وعده دیگر دولت را احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت: در یکسال گذشته خدمتگزاران مردم در دولت 3 شیفته و به صورت جهادی کار کردند تا با احیای دریاچه ارومیه رنج مردم آذربایجان برطرف شود و می‌توان گفت گام‌های بزرگی که در این زمینه برداشته شده است.

 

افزایش تولیدات دانش‌بنیان در ایران در عین تحریم‌ها باعث شگفتی جهانیان شده است

رئیس جمهور توسعه پارک‌های علم و فناوری و افزایش تولیدات دانش‌بنیان را از دیگر پیشرفت‌های کشور برشمرد که روسای جمهور دنیا در سفر به ایران و بازدید از این پیشرفت‌ها در عین اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، ابراز شگفتی می‌کنند.

رئیسی ایمان و امید را از آموزه‌های امام و رهبری و شهدا دانست که با اتکای به آن می‌توان به ایران قوی دست یافت و تأکید کرد: یک جلوه ایران قوی دستاوردهای نظامی همچون موشک فتاح و جلوه دیگر آن رونق تولید در کشور است که به دست فعالان اقتصادی رقم خورده و برای کشور قدرت‌ساز خلق می‌کند.

رئیس جمهور افزود: اینکه به‌رغم تحریم‌ها روند تجارت ما در 40 سال گذشته به رکورد 53 میلیارد دلاری رسیده، نشانگر پیروزی ملت ایران و شکست تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمن است که نمی‌خواست مراکز تولیدی ایران رونق داشته باشند.

 

دولت مردمی با همه توان تلاش می‌کند ایران قوی شکل بگیرد

رئیسی با تصریح به اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، اما برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند و در آن تردید دارند، به مردم ایران، به‌ویژه آذربایجانی‌ها اطمینان داد که دولت با همه توان تلاش می‌کند تا ایران قوی شکل گیرد و دستاوردهای بزرگی در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به بیان توصیه‌هایی به همکاران دولت در خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و گفت: مردم با امید و اعتماد به ادارات مراجعه می‌کنند و مدیران باید با همه وجود تلاش کنند، مطلقاً کوچکترین وقفه‌ای در انجام کار مردم بوجود نیاید. مدیران باید قدر فرصت خدمت‌گزاری به این مردم شریف را بدانند.

 

دولت مردمی به فساد حساس بوده و اجازه لانه کردن کوچکترین فساد در ادارات را نمی‌دهد

رئیسی افزود: دولت مردمی با همه وجود اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد و روابط ناسالم در ادارات رخنه کند و هرجا گزارشی رسیده مدیران و مسئولان دستگاه‌ها اولین مدعی بوده و با حساسیت با فساد و تخلف برخورد می‌کنند.

رئیس جمهور در عین حال این نکته را متذکر شد که معنای این سخن آن نیست که در دولت مردمی خطا و لغزشی وجود ندارد، بلکه منظور آن است که دولت امروز مقابل فساد حساس است و اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد در ادارات لانه کند.

ضرورت توجه به نیروهای بومی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان تحصیلکرده در دستگاه‌های اداری استان آذربایجان شرقی از دیگر تأکیدات رئیس جمهور به مسئولان این استان بود تا زمینه را برای شکوفایی استعدادها در این خطه فراهم کند.

 

پیام استقبال مردم تبریز از دولتمردان، امید برای دلدادگان انقلاب و ناکامی برای دشمنان است

رئیسی اجتماع مردم تبریز در استقبال از دولتمردان را دارای 2 پیام اساسی دانست و گفت: این اجتماع پرشور برای دلدادگان انقلاب اسلامی پیام امید و پیشرفت دارد و به دشمنان انقلاب اسلامی این پیام را صادر می‌کند که ملت ایران همیشه در صحنه است و همچون گذشته آنها را ناکام خواهد کرد.

رئیس جمهور به مردم آذربایجان شرقی در پیگیری و رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های آنها اطمینان داد و خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم خود را خادم مردم می‌داند؛ هیچکدام از نامه‌های مردم را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم و تا جان در بدن داریم در خط امام و رهبری و مسیر شهدا و خدمتگزاری به مردم حرکت می‌کنیم.

 

168630589499794200

 

رئیسی در آیین افتتاح پروژه‌های آب و برق در شهرستان میانه:

افتتاح تصفیه‌خانه و خط آبرسانی، به مشکلات 20 ساله آب شرب مردم میانه پایان می‌دهد/ در یکسال و نیم اخیر به اندازه 20 سال گذشته برای تکمیل تصفیه‌خانه و خط آبرسانی میانه کار انجام شد/ بهره‌برداری از دیسپاچینگ برق در میانه اهمیت زیادی در تبادل برق با همسایگان دارد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق در شهرستان میانه، با بیان اینکه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و خط آبرسانی به این شهرستان به رنج20 ساله مردم این منطقه در نبود آب شرب مناسب پایان می‌دهد، افزود: در حالی‌که اطراف این منطقه رودخانه‌های متعددی وجود دارد، اما به‌دلیل عدم استفاده درست و مناسب از ظرفیت‌های خدادادی و مدیریت صحیح منابع آبی، مردم میانه سال‌ها دچار مشکل شده بودند که با تکمیل این طرح مهم مشکلات موجود برطرف می‌شود.

رئیس جمهور احداث تصفیه‌خانه میانه به‌دست متخصصان ایرانی را از جمله اقدامات ماندگار در استان آذربایجان شرقی دانست و گفت: با همت، تلاش و پیگیری‌های مسئولان دولت، پیمانکاران و کارگران عزیز در طول یکسال و نیم اخیر به میزان 20سال گذشته برای این پروژه کار صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

رئیسی بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمال غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در مدیریت انرژی عنوان کرد و نقش این مرکز در تبادل برق با کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست.

پیش از سخنان رئیس جمهور، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو ضمن ارائه گزارشی از مصوبات سفر قبلی دولت به استان آذربایجان شرقی در حوزه آب و برق گفت: در دور اول سفر استانی دولت 22 مصوبه در حوزه آب و برق با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 600 میلیارد تومان به تصویب رسید که برای امسال، هزار و 514 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

وزیر نیرو افزود: همچنین در قالب 11 طرح مصوب در بخش آب، 43 پروژه تعریف شده بود که از این تعداد 18 پروژه به طور کامل اجرا شده و به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده و الباقی پروژه‌ها تقریباً مطابق برنامه زمان‌بندی و چه بسا سریع‌تر در حال اجرا است.

 

168630019224133700

 

3 پروژه آب و برق در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

رئیس جمهور از تصفیه خانه و خط آبرسانی و همچنین مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای شمال غرب کشور بهره‌برداری کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، صبح امروز جمعه از پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای، شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49 کیلومتری بهره‌برداری کرد.

با بهره‌برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و 17 روستای واقع در مسیر از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم که به مدت 20 سال راکد مانده بود، پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یکساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود 120 هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

همچنین با حضور رئیسی مرکز دیسپاچینگ (راهبری) برق شمال‌غرب کشور با اعتبار هزینه شده 130 میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسید.

این مرکز علاوه بر مدیریت انرژی سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل امکان مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان و در آینده نزدیک فدراسیون روسیه را فراهم می‌کند.

 

168628877459900500

 

راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی پس از 22 سال وقفه با همت دولت مردمی افتتاح شد

رئیس جمهور مسیر ریلی 44 کیلومتری بستان‌آباد-خاوران را که پس از 22 سال وقفه به‌عنوان بخش تکمیلی از پروژه راه‌آهن میانه-تبریز احداث شده بود، افتتاح کرد.

سید ابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، مسیر ریلی بستان‌آباد-خاوران را افتتاح کرد.

با افتتاح این بخش تکمیلی از راه‌آهن میانه-تبریز، مسیر ریلی تهران تا تبریز 114 کیلومتر کوتاه و زمان سفر کاهش می‌یابد.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

این مسیر ریلی صرف‌نظر از محاسن زیست محیطی، مزایای اقتصادی زیادی هم به دنبال دارد؛ درآمد سالانه این پروژه 3.2 هزار میلیارد تومان است که از طرق مختلف ترانزیت، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح و ... به‌دست می‌آید.

افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی معادل 7 میلیون تن بار و 2 میلیون نفر مسافر در سال از دیگر مزیت‌های این پروژه ریلی است.

تمامی ریل به کار رفته در خط‌آهن بستان آباد-خاوران تراورس‌های تولید داخل است.

احداث راه‌آهن تبریز-بستان‌آباد-میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که عملیات احداث آن، برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا از سال 1379 آغاز شد و پس از 22سال وقفه سرانجام با همت دولت مردمی تکمیل و با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید.

راه‌آهن دوخطه میانه-بستان‌آباد-تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران-تبریز شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج واقع در مسیر خود، به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

راه‌آهن تبریز-میانه به‌ عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود.

با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان و تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

 رئیسی در سخنان کوتاهی در آیین افتتاح این مسیر ریلی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای 23ساله به سرانجام رسید.

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

 

168633134936464800

 

رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای آذربایجان شرقی:

خانواده شهدا صاحبان اصلی، پشتوانه‌های عظیم انقلاب و پرچم برافراشته ایثار و شهادت در جامعه هستند/ کشور در برهه‌ای به دلایلی دچار عقب‌ماندگی شد، اما دولت مردمی برای حل مشکلات مصمم است/ آذربایجان با هماهنگی مثال‌زدنی مسئولان در حال پیشرفت بوده و آینده بسیار پر امیدی پیش روی ما است

رئیس جمهور بر توجه ویژه دولت به دغدغه‌های خانواده‌های شهدا به‌ویژه درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم به صورت عام و خانواده شهدا به صورت خاص از دولت انتظارات و توقعات به حقی دارند، گرچه در برهه‌ای بنا به دلایلی در کشور دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم، اما دولت مردمی برای حل مشکلات کشور مصمم است.

سید ابراهیم رئیسی در بخش پایانی برنامه‌های دور دوم سفر استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، با جمعی از پدران، مادران، خواهران و فرزندان شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت استان دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار خانواده معظم شهدا را صاحبان اصلی، پشتوانه‌های عظیم انقلاب و پرچم برافراشته ایثار و شهادت در جامعه معرفی کرد و گفت: پیوند شما خانواده‌های معزز شهدا با نظام و انقلاب ناگسستنی و دغدغه‌مندی شما نسبت به آرمان شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور همچنین بر توجه ویژه دولت به دغدغه‌های خانواده‌های شهدا به‌ویژه درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم به صورت عام و خانواده شهدا به صورت خاص از دولت انتظارات و توقعات به حقی دارند، گرچه در برهه‌ای بنا به دلایلی در کشور دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم، اما دولت مردمی برای حل مشکلات کشور مصمم است.

رئیسی با بیان اینکه دیروز شهدا و خانواده معظم شهدا از آزمون و امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و امروز نوبت امتحان مسئولان است که چگونه از خون مطهر شهدا صیانت کنند، تاکید کرد: خوشبختانه با همراهی و هماهنگی مثال‌زدنی مسئولان، استان آذربایجان شرقی در حال پیشرفت و فضای استان فضای کار و تلاش است و ان‌شاالله آینده بسیار پر امیدی پیش روی ما است.

 

168632908001488400

 

رئیسی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی:

سیاست‌گذاری در زمینه خصوصی‌سازی صحیح بود، اما در اجرا اشکالاتی وجود داشت/ بانک‌ها و شرکت‌های دولتی سرمایه خود را به تولید اختصاص دهند، اما از رقابت با بخش خصوصی بپرهیزند/ مصوبات سفر دوم به آذربایجان هم مثل مصوبات سفر اول با روحیه انقلابی و تحولی پیگیری شود

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچگاه اعلام نکردم که یکبار یا دو بار به یک استان سفر می‌کنم، اظهار داشت:‌ بنا داریم آنقدر به استان‌ها و شهرها سفر کنیم تا کارها سامان گیرد و کاری بر زمین نماند و هر خدمتی هم که انجام می‌دهیم مهم نیست که کسی بگوید مربوط به این دولت یا آن دولت است، بلکه رضایتمندی مردم را متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم.

سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه و در دومین روز از سفر دولت مردمی به آذربایجان شرقی، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از رشد سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری به عنوان 2 عنصر مهم در رشد اقتصادی کشور یاد و مهمترین الزامات جذب سرمایه‌گذاری را تسهیل فرآیند اداری عنوان کرد.

رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین زیرساخت در جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع اداری است تا سرمایه‌گذار با خیال راحت نسبت به امنیت سرمایه و تضمین سود خود وارد این عرصه شود.

رئیسی افزود: امروز سرمایه زیادی در جامعه وجود دارد که اگر جذب و تبدیل به تولید نشود، به سوی دلالی و سوداگری رفته و به بازار و اقتصاد کشور ضربه می‌زند. راه جذب این سرمایه‌ها اطمینان‌بخشی به مردم و بخش خصوصی نسبت به صرف این پول‌ها در جهت رونق اقتصادی است.

رئیس جمهور اصل 44 قانون اساسی را از اصول مترقی برای حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد دانست و با بیان اینکه سیاست‌گذاری در این عرصه صحیح بود، اما در اجرا اشکالاتی وجود داشت، یکی از اشکالات اجرای اصل 44 را توجه نکردن به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: خصوصی‌سازی این نیست که یک کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کنیم و دیگر به آن کاری نداشته باشیم، بلکه بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های مالی و حقوقی و توانمندسازی است تا بتواند فعالیت خود را گسترش دهد.

رئیسی افزود: رشد تولید، رونق اشتغال را هم در پی دارد و این فرآیند نیازمند ارائه تسهیلات و حمایت از کارفرمایان و کارگران است. قرار نبود یک کارخانه بدون نظارت و حمایت به بخش خصوصی واگذار شود و بعد از مدتی ورشکسته و زمین آن لم‌یزرع شود که بخواهند آن را بفروشند.

رئیس جمهور رشد سرمایه‌گذاری و میدان دادن واقعی به بخش خصوصی را زمینه‌ساز رشد اقتصادی دانست و در همین راستا به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی متذکر شد که سرمایه خود را به تولید اختصاص دهند، اما از رقابت با بخش خصوصی بپرهیزند.

رئیسی افزود: دولت صرفاً نقش تنظیم‌گری و نظارت دارد و ورود بانک‌ها و وابستگان به بخش‌های دولتی در رقابت با بخش خصوصی مانند آن است که یک فرد پولدار به بازار ورود کند و فرصت رقابت متعادل را بگیرد که این کار نظام بازار را بهم می‌ریزد.

رئیس جمهور بر ضرورت افزایش بهره‌وری به عنوان دیگر پایه مهم رشد اقتصادی اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌ها خواست که در حسابرسی پیشگام شوند تا ببینند بهره‌وری آنها متناسب با اعتبارات، امکانات و نیروی انسانی هر سازمان هست یا نه و اگر نیست برای آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، سعادت ملت را در گرو عمل به رهنمودهای رهبری دانست و با بیان اینکه قرار گرفتن این دو عنوان در کنار یکدیگر را حکیمانه است، گفت: اینکه تورم با رکود کنترل شود، هنر نیست، بلکه باید مهار تورم را با رشد تولید و فعال شدن هر چه بیشتر واحدهای تولیدی پیگیری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت از تولیدگران، تصریح کرد: امروز ایران از طریق مجامع و اتحادیه‌های مختلف به اقتصاد دنیا متصل شده و بازار خوبی در منطقه و بسیاری از کشورهای فرامنطقه برای محصولات ایرانی وجود دارد.

رئیسی ضرورت وجود عزم همگانی برای افزایش تولید را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به فعال شدن دوباره 220 واحد صنعتی راکد در استان آذربایجانی شرقی و اعلام نیاز این واحدها به نیروی کار، گفت: این پیام بسیار دلپذیر و مایه خرسندی است که آذربایجان شرقی پذیرای افراد جویای کار باشد.

رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: باید برای رونق هر چه بیشتر اشتغال در استان تلاش مضاعف کرد تا آمار بیکاری این خطه به صفر برسد و به جوانان تحصیلکرده و نیروهای جویای کار نیز توصیه کرد بجای آنکه به شغل اداری و پشت میزنشینی بیندیشند وارد میدان کار در حوزه‌های دانش‌بنیان و صنایع و معادن و عرصه کشاورزی شوند.

«معرفی ظرفیت‌های ایران و به‌ویژه آذربایجان به بازرگانان خارجی برای جذب سرمایه‌گذاری»، «توجه به اقتصاد روستا و آبادانی روستاها برای جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکل حاشیه‌نشینی در شهرها» و «پیوند دانایی و توانایی و دانشگاه و صنعت» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

رئیسی از آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری و استانی برخوردار از میراث و تمدن کهن یاد کرد و گفت: مشکلات آذربایجان شرقی باید با نگاه تحولی مورد توجه قرار گیرد و اگر کسی روحیه تحولی ندارد، نباید در نظام اداری مسئولیت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشته باشد تا راه برای تحول اداری و رشد و رونق اقتصادی استان باز شود.

رئیس جمهور افزود: ما به خداوند و مردم تعهد داریم تا وظایف سنگینی که برعهده ماست به نحو شایسته انجام دهیم و بهترین کارها این است که تدبیر کنیم چگونه برای رضای خدا می‌شود گره از زندگی مردم گشود و معتقدم کارهای بزرگی به دست مدیران توانمند قابل انجام است.

رئیسی با قدردانی از معاونت اجرایی و همچنین مسئولان استان آذربایجان شرقی در پیگیری مصوبات دور اول سفر به این خطه، اظهار داشت: اینکه ما در دور دوم سفر با استقبال گرم مردم مواجه شدیم و به واسطه پیگیری و اجرای بخش عمده مصوبات سفر قبلی شرمنده آنها نشدیم، قابل تقدیر است، لذا انتظار داریم مصوبات دور دوم هم با حساسیت، دلسوزی و روحیه انقلابی و تحولی پیگیری شود تا سریع‌تر اجرایی شده و به ثمر بنشیند.

رئیس جمهور تأکید کرد: هیچگاه اعلام نکردم که یکبار یا دو بار به یک استان سفر می‌کنم، بلکه بنا داریم آنقدر به استان‌ها و شهرها سفر کنیم تا کارها سامان گیرد و کاری بر زمین نماند، پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج ندهد و اسباب گلایه آنها نشود. هر خدمتی هم که انجام می‌دهیم مهم نیست که کسی بگوید مربوط به این دولت یا آن دولت است، بلکه رضایتمندی مردم را متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانیم.

پیش از سخنان رئیسی، استاندار آذربایجان شرقی گزارشی از وضعیت اقتصادی و تولیدی استان و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه و روند پیشرفت‌ پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ارائه کرد و تعدادی از 81 طرح منتج به تفاهمنامه بین دولت و بخش خصوصی به ارزش 235 هزار میلیارد تومان در حضور رئیسی امضاء و بین دستگاه‌ها مبادله شد.

در این نشست آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز از انعقاد 147 توافقنامه خارجی، 2 برابر شدن تبادل تجاری ایران و عمان، رفع مسدودی بدهی کره جنوبی به کشورمان، صفر شدن 78 میلیون بشکه میعانات گازی بلاتکلیف روی دریا و دستیابی به سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری را از موفقیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در 20 ماه اخیر عنوان و از تدابیر و اقدامات دولت سیزدهم در کسب این توفیقات قدردانی کرد.

 

168631465016833100

 

رئیسی در اجتماع باشکوه مردم چاراویماق:

چاراویماق و هشترود به لحاظ بهره‌مندی از منابع طبیعی موقعیتی کم‌نظیر دارد/ وقتی مردم به فعال شدن ظرفیت‌های منطقه امیدوار باشند، مهاجرت نخواهند کرد/ دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته بررسی راهکارهای بالفعل کردن ظرفیت‌های منطقه

رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه چاراویماق و هشترود به لحاظ برخورداری از منابع زیرزمینی و اراضی حاصلخیز زراعی از موقعیتی کم‌نظیر برخوردار بوده و مستعد رشد و پیشرفت است، اظهار داشت: قطعا اگر مردم نسبت به فعال شدن این ظرفیت‌ها امیدوار باشند، اقدام به مهاجرت از این منطقه نمی‌کنند.

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی با تشکر از استقبال گرم مردم گفت: امیدوارم خداوند این محبت و حضور شما را به عنوان تجلیل از مقام شهیدان و نیز تکریم نسبت به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بپذیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه چاراویماق و هشترود به لحاظ برخورداری از منابع زیرزمینی و اراضی حاصلخیز زراعی از موقعیتی کم‌نظیر برخوردار بوده و مستعد رشد و پیشرفت است، افزود: مردم و جوانان این منطقه باید قدر این ظرفیت‌ها را بدانند و برای بالفعل کردن آنها همت و تلاش کنند.

 رئیسی با طرح این سوال که چرا با وجود چنین ظرفیت‌ها و استعدادهایی بخش قابل توجهی از جمعیت این شهرستان مهاجرت کرده‌اند، اظهار داشت: قطعا اگر مردم نسبت به فعال شدن این ظرفیت‌ها امیدوار باشند، اقدام به مهاجرت از این منطقه نمی‌کنند.

تشکیل کمیته‌ای برای احصای راهکارهای عملیاتی کردن ظرفیت‌های منطقه

رئیس جمهور مسئولان استانی را مکلف کرد کمیته‌ای با حضور مسئولان و صاحب‌نظران منطقه و استان تشکیل دهند تا در مدت حداکثر 2 ماه راهکارهای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود را بررسی و تدوین کنند و تصریح کرد: محرومیت‌هایی که در این منطقه مشاهده می‌شود به دلیل عدم بهره‌مندی از ثروت‌ها و منابع طبیعی نیست، بلکه به دلیل عدم استفاده بهینه از این منابع است.

رئیسی اضافه کرد: نتایج کار این کمیته باید به گونه‌ای باشد که مردم و جوانان منطقه اطمینان پیدا کنند که ظرف امسال و سال آینده با اقدامات جهادی، وضعیت اینجا به شکل جهشی تغییر کرده و بهبود خواهد یافت تا نسبت به ماندن در منطقه امیدوار شوند.

با وجود منابع و ظرفیت‌های متنوع نباید در چاراویماق شاهد بیکاری باشیم

رئیس جمهور با اشاره به تعبیر «بهشت معادن» که برای توصیف این منطقه به کار برده می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود منابع طبیعی متنوع، زمین‌های حاصلخیز و منابع آبی مناسب نباید در این منطقه شاهد مشکل اشتغال باشیم. ظرفیت‌های این منطقه باید با همت شما مردم و تلاش مسئولان فعال شود تا شاهد رونق اقتصادی و رفع مشکلات از جمله بیکاری باشیم.

مشکلات آبی منطقه نه به دلیل کم‌آبی بلکه ناشی از عدم مدیریت صحیح است

رئیسی با بیان اینکه با وجود اراضی وسیع در شهرستان‌هایی چون چاراویماق نباید شاهد مشکل مسکن در این مناطق باشیم، گفت: مشکلات مربوط به آب در مناطقی مثل چاراویماق نیز نه به دلیل کم‌آبی بلکه به دلیل عدم توزیع مناسب منابع آبی است که این مسئله با مدیریت صحیح توزیع قابل رفع است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای اعطای تسهیلات به کشاورزان برای خرید تراکتور افزود: با اعطای این تسهیلات مشکل دسترسی کشاورزان منطقه به تراکتور رفع شده و حداقل هزار تراکتور در اینجا فعال خواهد شد.

مردم در اغتشاشات اخیر نشان دادند که دوست و دشمن را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معنای این حضور و استقبال شما از خادمان خودتان، ارتباط قلبی با نظام، ولایت و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ما به عنوان خدمتگزاران، باید به خدمتگزاری به این مردم ولایی افتخار کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: این مردم هر جا که لازم بوده برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی خود به میدان آمده‌اند. در اغتشاشات اخیر نیز مردم نشان دادند که آگاه و با بصیرت هستند و در توطئه‌ها و فتنه‌ها دوست و دشمن را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و فتنه‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها و صحنه‌سازی‌ها در دل مردم تأثیر ندارد.

مردم آذربایجان ما و آذربایجان همسایه نشان دادند به هیچ وجه نمی‌توان بین آنها جدایی انداخت

 رئیسی با بیان اینکه مردم نشان دادند که عشق‌شان به نظام، ولایت و خون شهدا همیشگی است، تصریح کرد: مردم آذربایجان، نه فقط آذربایجان ایران بلکه حتی آذربایجانی که در همسایگی ماست، نشان دادند که عشق و ارادت و دلبستگی‌شان به شکلی نیست که بشود با توطئه‌ها و فتنه‌ها در بین آنها جدایی انداخت و به هیچ وجه نمی‌توان بین این مردم و آن مردم جدایی‌ قرار داد.

رئیس جمهور اضافه کرد: پیوستگی این مردم به اسلام و پیوستگی آن مردم با دین و اسلام امری جدا نشدنی است، چرا که عشق به دین و ارزش‌ها در تمام وجودشان قرار دارد. لذا پیام مردم آذربایجان، پیام وحدت، انسجام و ایستادگی در مقابل دشمنان و ساختن کشور به دست توانای جوانان عزیز است.

رئیسی با بیان اینکه پیام مردم آن است که ما با همه وجود حمایت و پشتیبانی می‌کنیم تا مسئولین بتوانند در انجام وظایف‌شان موفق شوند، خاطرنشان ساخت: این اجتماعات برای مسئولین ما مسئولیت‌آور است، یعنی تشکیل چنین اجتماعی علاوه بر اینکه خوشحال‌کننده است، برای بنده و دیگر مسئولین و خدمتگزاران این مسئولیت را ایجاد می‌کند که برای خدمت به مردم شب از روز نشناسیم.

رفع مشکلات و تامین مطالبات مردم منطقه در مصوبات سفر لحاظ شده است

رئیس جمهور گفت: به هیچ وجه اجازه ندهید روابط ناسالم جای روابط سالم را بگیرد و یا عملکرد اداره‌ای مردم را ناراضی کند. تلاش کنید احساس مردم این باشد که دستگاه‌ها و کارکنان آنها به دنبال حل مشکلات مردم هستند. جایگاه بنده و شما مسئولین باید خدمتگزاری به مردم باشد و به این جایگاه و گره‌گشایی از کار مردم افتخار کنیم.

رئیسی با اشاره به مطالبات مردم که از زبان امام جمعه شهرستان بیان شد از جمله ساخت مراکز ورزشی، رفع مشکلات جاده‌های مواصلاتی شهرستان و احداث شهرک صنعتی در منطقه و موارد دیگر تاکید کرد که همه این درخواست‌ها در مصوبات دور دوم سفر دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی لحاظ شده و ان‌شاالله تامین خواهد شد.

 

168633325522768100

 

 رئیسی در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی:

مهمترین ثمره افتتاح طرح‌ها و اجرای مصوبات دولت بالابردن امید و اعتماد مردم است / اجتماعات و استقبال گسترده مردم از خدمتگزاران خود حاکی از امیدواری آنها برای انجام کار و رفع مشکلات است / به اجرای مصوبات دور اول سفرها بسنده نکرده و توسعه استان‌ها را با مصوبات دور دوم سفرها دنبال می‌کنیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های نیمه تمام که باعث رنج مردم بود به سرعت در حال تکمیل هستند، اظهار داشت: امروز دشمن دنبال مایوس کردن مردم است، اما ما با اتکا به ایمان و امید به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و مهمترین ثمره اقدامات انجام شده و افتتاح پروژه‌ها را افزایش امید و اعتماد مردم می‌دانیم.

 سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در نشستی خبری در تشریح نتایج این سفر گفت: دولت مردمی در دور نخست سفرهای استانی نیازهای فوری استان‌ها و اقدامات لازم برای رفع آنها را بررسی و تصویب کرد که از جمله آنها تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه نیمی از مصوبات دور اول سفر به آذربایجان شرقی اجرا شده و نیم دیگر هم به سرعت در حال اجراست، افزود: خط‌آهن، آبرسانی به میانه، آبرسانی و گازرسانی به بیش از 200 روستا، بهره‌برداری از مراکز درمانی و نیز جاده‌های مواصلاتی بخشی از طرح‌های افتتاح شده در این سفر بود که بهره‌برداری از برخی از آنها بیش از 20 سال به تعویق افتاده بود.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های نیمه تمام که باعث رنج مردم بود به سرعت در حال تکمیل هستند، اظهار داشت: امروز دشمن دنبال مایوس کردن مردم است، اما ما با اتکا به ایمان و امید به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و مهمترین ثمره اقدامات انجام شده و پروژه‌های افتتاح شده در این سفر را ارتقای امید و اعتماد مردم می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به این مقدار بسنده نکرده و تداوم کارها را در مصوبات دور دوم سفرهای استانی دنبال می‌کند، تصریح کرد: امروز بیکاری نیز در استان آذربایجان شرقی به شکل عام کاهش یافته و اجتماعات و استقبال گسترده مردم از خدمتگزاران خود حاکی از امیدواری آنها برای انجام کار و رفع مشکلات است.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای تامین زیرساخت‌های لازم برای صنایع در حال ایجاد در استان از جمله تامین برق گفت: دولت مردمی در ابتدای کار خود با 22 هزار مگاوات ناترازی در بخش برق مواجه بود که امروز 7 هزار مگاوات آن جبران شده است. این میزان افزایش ظرفیت برابر با افزایش ظرفیت ایجاد شده در دو مقطع از دولت‌های گذشته است و بنا داریم حتما ناترازی باقیمانده را تا پایان دولت برطرف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنا داریم ظرفیت تولید برق کشور را تا 35 هزار مگاوات افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: دولت از صنایع بزرگ دعوت کرده با ساخت نیروگاه برق مورد نیاز خود را تولید کنند تا به این شکل برق خانگی و صنعتی کشور از هم تفکیک شده و با بروز مشکل در بخش برق خانگی، بخش صنعت دچار قطعی برق و توقف تولید نشود.

رئیسی درباره برنامه دولت برای نوسازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: خوشبختانه وضعیت در کارخانه ماشین‌سازی را در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم نسبت به بازدید قبلی در دوره ریاست قوه قضائیه کاملا متفاوت دیدم. امروز روحیه کار و تولید در این مجموعه بسیار بالاست.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه این شرکت برای تولید 2 هزار دستگاه در سال 1402 در قیاس با تولید 1300 دستگاه در سال گذشته افزود: امروز وضعیت شرکت مشخص و از بحران خارج شده است. به مدیران مجموعه گفتم که بدون نگرانی از آینده به فکر نوسازی کارخانه باشند و مطمئن باشند در آینده هر اتفاقی درباره مدیریت این مجموعه بیفتد، دیگر هرگز بحران قبل تکرار نخواهد شد.

رئیسی با ارزشمند توصیف کردن احیای بیش از 500 واحد صنعتی، کشاورزی و معدنی در استان اظهار داشت: دولت حتما از توسعه فعالیت این واحدها حمایت‌های مالی و حقوقی خواهد کرد تا تولید و اشتغال رونق یابد. امروز بنا و اولویت دولت مردمی این است که همه واحدهای صنعتی که به نوعی دچار مشکل هستند، فعال شوند تا تولید و اشتغال به سرعت رونق یابد.

رئیس جمهور درباره برنامه‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه نیز با بیان اینکه دولت در این زمینه طرح جامعی دارد، تصریح کرد: آبرسانی به دریاچه ارومیه از سد کانی‌سیب یکی از بخش‌های این طرح جامع است که با توجه به تعویق بهره‌برداری از آن، در یکسال گذشته سه شیفته تلاش شد تا سریع‌تر تکمیل و افتتاح شود.

رئیسی با اشاره به اینکه فازهای دیگر طرح جامع دولت برای دریاچه ارومیه با سرعت در حال اجراست و فاز دوم اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم طرح‌های در دست اجرا متوقف شوند چرا که توقف آنها هم باعث خسارت مادی و فرسایش طرح شده و از آن مهم‌تر باعث آسیب وارد شدن به امید و اعتماد مردم می‌شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره ادامه مسیر خط‌آهنی که امروز افتتاح شد و اتصال آن به ترکیه و تکمیل این مسیر ترانزیتی گفت: برای تکمیل این پروژه 24 کیلومتر مسیر سخت باقی مانده که البته دولت مردمی آمده تا کارهای سخت را انجام دهد. اجرای این بخش از مسیر و تکمیل آن حتماً با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه دولت مردمی بنا دارد صادق‌الوعد باشد، افزود: بنای ما در وهله اول عمل به وعده‌هاست و اگر وعده‌ای به هر دلیل اجرا نشد، همه مسئولان باید اجرا نشدن و دلایل آن را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظارت بر اجرای مصوبات دولت در وهله اول بر عهده مسئولان استانی، بعد بر عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در وهله سوم بر عهده رسانه‌ها و عموم مردم است، اظهار داشت: دلیل اینکه مصوبات سفرها در اجتماعات مردمی و در نشست با خبرنگاران تشریح می‌شود، همین است که مردم و خبرنگاران پیگیر اجرای آنها باشند.

رئیسی تصریح کرد: اصحاب رسانه با پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی و دیگر تصمیمات و برنامه‌های دولت از سر حسن نیت و صداقت می‌توانند در ایجاد و افزایش امید و اعتماد مردم نقش موثری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.