پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دوری از افراط و تفریط با تبادل افکار سازنده-منشور برادری- 5

حبیب الله عسگر اولادی: اصول انقلاب همان اصول لایتغیر قانون اساسی است

اصول انقلاب همان اصول لایتغیر قانون اساسی مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت نظام است ما هر وقت بخواهیم به سمت وحدت برویم باید یک نگاه مومنانه نسبت به اصول انقلاب داشته باشیم.

حبیب الله عسگر اولادی از شاخص ترین و مهم ترین چهرهای اصولگرااست که سال ها نیز دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهده دار بوده است و در دوران امام خمینی(س) چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در عرصه های مختلف حضور داشته است. قصد داشتیم برای بررسی و تحلیل پاسخ حضرت امام خمینی(س) به نامه حجه الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری که بعدها به منشور برادری معروف شد گفتگویی با ایشان داشته باشیم. این پیام که به طور صریح به موضوع اختلافات گروه ها و جناح های سیاسی در جمهوری اسلامی می پردازد در شرایط فعلی جامعه می تواند حاوی پیام های کلیدی و ارزشمندی باشد. پاسخ مکتوب دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری به سوالات پیشنهادی ما را در ادامه می خوانید.
در منشور برادری مراد حضرت امام(س) از وحدت چیست و برپایه این منشور این وحدت بر حول چه اصولی شکل می گیرید؟
پیام روحبخش و وحدت آفرین امام خمینی (ره) در منشور برادری یک مدل عملی برای وحدت جناحها، گروهها، رجال سیاسی و مذهبی و دسته جات سیاسی است.
پیام اول این منشور وحدت روی اصول و همگرایی روی آرمانهای اسلام و انقلاب است.
پیام دوم این منشور آن است که روحانیان که در راس دو ضلع رقابت هستند به پاسداری اصول انقلاب بپردازند واز خط اصیل اسلام صیانت کنند.
پیام سوم این منشور تاکید بر جایگاه ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و اهتمام به باب اجتهاد و تفقه و دردین و ابتنای برنامه ریزیها در کشور بر اساس فقه غنی اسلام و شیعه است.
حضرت امام (س) می‌گویند اختلاف اگر بر سر اصول باشد موجب سستی نظام می شود، مراد ایشان از اصول چیست؟
اصول انقلاب بر اساس منشور برادری اسلام، قرآن و اصل انقلاب است. اصول انقلاب بر اساس دیدگاه امام در منشور برادی، خدمت به مسلمین ودلسوزی برای کشور و پیشرفت مملکت است. اصول انقلاب از نظر امام حفظ خشم و کینه انقلابی علیه سرمایه داری غرب، آمریکای جنایتکار و نظام سوسیالیزم بین الملل است. اصول انقلاب از نظر امام پایبندی به اصل نه شرقی و نه غربی است. اصول انقلاب از نظر امام هوشیاری در برابر توطئه ها و دسیسه ها آمریکای حیله گر به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران است. اصول انقلاب از نظر امام ریاضت نفس و جلوگیری از حب نفس و ورود مردانه به عرصه جهاد اکبر است.
با توجه بر تاکید ایشان مبنی براینکه " هر دو باید کاملًا متوجه باشند که موضعگیریها باید به گونه‏اى باشد که در عین حفظ اصول اسلام براى همیشه تاریخ، حافظ خشم و کینه انقلابى خود و مردم علیه سرمایه دارى غرب و در رأس آن امریکاى جهانخوار و کمونیسم و سوسیالیزم بین الملل و در رأس آن شوروى متجاوز باشند.هر دو جریان باید با تمام وجود تلاش کنند که ذره‏اى از سیاست «نه شرقى و نه غربى جمهورى اسلامى» عدول نشود "این توصیه در فضای فعلی می بایست در جناح های سیاسی چه بازتابی داشته باشد؟
آن زمان که امام (ره)منشور برادری را صادر کردند روحانیت کشور در دو جریان نیرومند سیاسی روحانیت مبارز و روحانیون مبارز متشکل بودند و امام (ره) دلسوزی هر دو جریان را برای اسلام و کشور در آن روز مورد تایید قرار دادند و هر دو جریان در زمان انتشار منشور برادری آن حضرت مشروعیت خود را از تایید امام می گرفتند. اما متاسفانه کسانی به نقض پیمان وفاداری با اصول منحرف شدند که این نقض پیمان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری رونمایی شد.
امام (ره)در منشور برادری توصیه فرمودند مواظب آمریکای حیله گر باشید اکنون بیش از یکسال است استکبار جهانی به ویژه آمریکا از یک جریان که منتسب به خود می داند علیه انقلاب و نظام و مردم دفاع می کند که آن جریان از نظر مردم اهل فتنه هستند و در 13 آبان، 16 آذر، روز قدس و حتی روز عاشورا بر آرمانهای انقلاب و امام (ره) تاختند و رسوایی به بار آوردند و حتی به عکس مبارک امام (ره) جسارت کردند. الآن دو جناح مورد تایید امام (ره) وقتی مورد تایید خواهند بود که از فتنه و اهل فتنه بیزاری بجویند و گرنه تایید دو جناح امروز موضوعیت ندارد چون یک عده ستم و جفایی به امام و انقلاب کردند که با هیچ اقدامی نمی توان آن را سرپوش گذاشت. الآن رویش های اسلامی و انقلابی در سپهر سیاست ایران پدید آمده اند و شعارشان پیروی از خط امام و اطاعت از رهبری معظم انقلاب اسلامی است و عزم خود را برای پیشرفت کشور و خدمت به مردم و بسط عدالت علوی درجامعه جزم کردند و دارند شبانه روز کار می کنند. الآن فرزندان امام نسل سوم انقلاب عمدتا خیلی مومنانه تر و مخلصانه تر از دو نسل دیگر به پاسداشت خط امام می پردازند.امام (ره) فرموده بودند: هر وقت دشمن و به ویژه آمریکا از مواضع شما ومشی سیاسی شما و از خود شما تعریف کردند بدانید راه را درست نمی روید و این معیار درستی است. چرا برخی از آقایان که در دو جناح بودند بیدار نمی شوند الآن تمامی کفر و استکبار تمام قد پشتیبان یک بخشی از جناح سیاسی است که زمانی به دلیل حمایت امام (ره) مشروعیت سیاسی داشته و الآن این مشروعیت را نتوانسته اند حفظ کنند و راه سیاسی انحرافی را پیش گرفتند و به خود نمی آیند. توصیه جبهه پیروان خط امام و رهبری به این آقایان این است در شرایطی که مقام معظم رهبری در قم وحدت ملی را دوباره آهنگ فرموده اند بخود آیند و در مسیر وحدت، خود را تطبیق واقعی دهند.
اگر روی اصول اختلاف ایجاد شود چه باید کرد؟ آیا قانون اساسی می تواند مبنایی برای وحدت باشد؟
هیچ وقت روی اصول انقلاب اختلاف پیش نمی آید اصول انقلاب همان اصول لایتغیر قانون اساسی مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت نظام است ما هر وقت بخواهیم به سمت وحدت برویم باید یک نگاه مومنانه نسبت به اصول انقلاب داشته باشیم.بنیانگذار این نظام امام خمینی (ره)است. راه امام و خط امام تا ظهور امام زمان (عج)در این مملکت انشاء الله مستقر خواهد بود. مفسر این خط ولایت فقیه است.اکنون مقام معظم رهبری صالح ترین و صادق ترین فرد در تفسیر خط امام است باید با اعتصام به ریسمان رهبری مناقشات را پایان داد.بطور طبیعی کسی که حریم ولایت فقیه و جایگاه آن را در کشور پاس ندارد عالماً، عامداً و یا ناخودآگاه در خط دشمن عمل خواهد کرد. قانون اساسی یک میثاق اسلامی و ملی است. اصول قانون اساسی حدود و اختیارات همه را مشخص کرده است اگر کسی التزام عملی و اعتقاد ذهنی به اصول قانون اساسی بخصوص اصول لایتغیر آن داشته باشد حتما به سمت وحدت ملی حرکت می کند.
آیا فکر نمی کنید یکی از زمینه های تفرقه و تشتت در جامعه مربوط به تفسیرهایی خاص از قانون اساسی است که موجب کمرنگ برخی بخش های آن می شود؟
قانون اساسی در اصول خود مفسر خود را معرفی کرده است شورای نگهبان مفسر قانون اساسی است اگر مشکلی در این مورد باشد با رجوع به آن مشکل حل می شود. مشکل از اینجا پیدا می شود که کسانی از اساس نظام، امام، انقلاب و قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول نداشته باشند و آنها فقط خط فکری خودشان را قبول داشته باشند و به هواهای نفسانی خود اتکاء کنند طبیعی است اینها قرائتی از قانون اساسی دارند که نافی اصول لایتغیر آن است.
علت تاکید حضرت امام(س) بر حفظ هر دو جناح سیاسی و اجتناب از تخریب و حذف و "پرهیز از واسطه هایی که کارشان القای بدبینی به جناح مقابل است" چیست؟
مدلی که امام (ره) برای رقابت های سیاسی در جامعه اسلامی ما طراحی کرده بودند با عدم پایبندی به اصول انقلاب توسط یک عده مشخص و محدود بهم خورده است که چنین اشخاصی هم اکنون علناً به خط امام (ره) پشت کرده و عملاً با همراه شدن با خونخوارترین دشمنان نظام یعنی آمریکا علیه ملت و انقلاب، منحرف شده اند. برخی افراد این مجموعه چنان عمل می کنند که گویا سربازان خط مقدم نبرد نرم دشمن علیه ملت هستند و به یقین رفتار آنها به امام و اسلام نظام بی اعتنایی و انحراف عملی است و اگر بخود بازنگردند باید آماده پاسخگویی به ملت و تاریخ باشند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.