آیت الله نورمفیدی در پیامی به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد:

به گزارش جماران؛ آیت ا... حاج سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در پیام رسانه ای به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از انقلاب اسلامی ایران گفتند: باید مسائل فکری مورد نیاز جامعه در خطبه های نماز جمعه مطرح و خطیب جمعه وظیفه آگاهی بخشی جامعه و امت اسلامی را بر عهده دارد.

وی افزود: نمازجمعه نعمت بزرگ الهی و حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است. این اجتماع بزرگ امت اسلامی در روزهای جمعه در تمامی بلاد اسلامی تشکیل می شود و همانند برگزاری حج است  و مسلمانان هر هفته در هر کجای جهان اسلام  که باشند با شکوه در نماز جمعه شرکت میکنند و قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کنند.

آیت ا... نورمفیدی ادامه دادن: انقلاب با عظمتی را که حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و تاسیس کردند، نیازمند یک پشتوانه دائمی بود که نشان دهد ما در صحنه هستیم و این نمازجمعه است که میتواند چنین پشتوانه ای را داشته باشد، این پشتوانه از آثار و برکات نمازجمعه است. فلذا دشمنان ما از برگزاری باشکوه نمازهای جمعه ناراحت هستند و از خلوت شدن نماز خوشحال می شوند، به طوری که اگر نمازجمعه خلوت شود می گویند انقلاب پایگاه خودش را از دست داده است. بنابراین بر مومنین و انقلابیون فرض و لازم است که این قدرت و پشتوانه را برای انقلاب همیشه نشان بدهند.

وی اضافه کرد: لازم است  برای ائمه جمعه ای که بودند و خدمت کردند، همچون  مرحوم آیت الله طالقانی و شهدای این راه شهید آیت الله مدنی، شهید آیت الله اشرفی و شهیدان صدوقی و دستغیب و بزرگانی که برای پشتیبانی از انقلاب و برگزاری نماز جمعه زحماتی کشیدند دعا کنیم و همنشینی آنان را با پیامبر(ص) و اولیای دین از خداوند متعال مسئلت نمائیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.