سخن گوی قوه قضائیه با بیان این که بند 13 سیاست های کلی انتخابات این است که نسبت به کشف تخلف از نمایندگان باید یک سازو کار مستمری وجود داشته باشد، گفت: اما این که این سازوکار چگونه و نهاد ناظر چه نهادی باشد به تصمیم قانون گذار برمی گردد.

عباسعلی کدخدایی با حضور در غرفه پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران طی بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص نظر شورای نگهبان در مورد بند 13 سیاست های کلی انتخابات اظهار کرد: بند 13 سیاست های کلی انتخابات این است که نسبت به کشف تخلف از نمایندگان باید یک سازو کار مستمری وجود داشته باشد، این که این سازوکار چه و چگونه باشد دیگر به تصمیم قانونگذار بازمی گردد.

وی همچنین در خصوص این که چه نهادی باید این نظارت را عهده دار شود نیز گفت: این امر هم با تصمیم قانون گذاراست و باید ببینیم که قانون چه نهادی را برای این نظارت در نظر می گیرد.

کدخدایی افزود: بنابراین در حال حاضر قانون گذار در این مورد قانونی را مشخص نکرده است و ما هم تکلیفی در این زمینه نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه اندیشه های حضرت امام در جامعه امروز اشاره و خاطرنشان کرد: اندیشه های حضرت امام(س) یک اندیشه بی بدیل است. به دلیل این که از آبشخور های اسلام سرچشمه گرفته است. حضرت امام هم از جهت زلال بودن اندیشه و هم به دلیل پاکی طینت و صداقتی که داشتند اندیشه شان یک اندیشه بی مانند شد و بعد از 1400 سال که از صدر اسلام گذشته بود یک بار دیگر همان حال و هوای صدر اسلام را زنده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اندیشه های حضرت امام همواره در طول این چهل سال استمرار داشته است و هر چه قدر از انقلاب می گذرد این راه برای ما روشن تر و آشکار تر می شود. البته جا دارد که همه مسئولین ما در جهت نشر صحیح این افکارقدم بردارند و این اندیشه های زلال را به خوبی تبعیین کنند تا همه جوانان و کسانی که حضرت امام را ندیده اند به اندیشه ای آن بزرگ مرد متصل شوند؛ چرا که راه آن حضرت است که می تواند مسیر را برای ما روشن کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.