یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر اینکه حتی از طرف منتقدین آقای روحانی نیز عملکرد این دولت قابل قبول ارزیابی می شود، گفت: طرح اسامی مختلف برای نامزدی ریاست جمهوری، نشانه ظرفیت های موجود در اصلاح طلب ها است و به معنای مطرح کردن آلترناتیوهایی به جای آقای روحانی نیست.

فیض الله عرب سرخی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با تأکید بر اینکه در جریان اصلاح طلبان بحث آلترناتیو مطرح نیست، تصریح کرد: هنوز در تشکیلات عمومی اصلاح طلبان هیچ تصمیمی در مورد آقای روحانی اتخاذ نشده است، اما ایشان تقریبا کاندیدایی است که کسی در موردش تردیدی ندارد. حتی کسانی که انتقاداتی هم به بعضی از کارهای ایشان دارند قبول کرده اند که آقای روحانی در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: طرح آلترناتیو به معنای فرد جدید نیست؛ طرح ظرفیت هایی است که اصلاح طلبان دارند. یعنی در واقع با طرح عنوان شخصیت های اصلاح طلب که دارای زمینه های مردمی گسترده هستند، فقط خواسته اند به طرف مقابل بگویند که تنها کاندیدای با ظرفیت ما آقای روحانی نیست و خیلی افراد دیگر نیز هستند.

وی ادامه داد: در حقیقت اصلاح طلبان برای ایجاد یک همگرایی عمومی از آقای روحانی حمایت کردند و باز هم حمایت می کنند؛ برای اینکه در جامعه فضا آرام شود و کاری صورت بگیرد و کشور بتواند از بن بست های موجود خارج شود. طرح اسامی مختلف برای نامزدی ریاست جهموری نشانه ظرفیت های موجود در اصلاح طلب ها است و به معنای مطرح کردن آلترناتیوهایی به جای آقای روحانی نیست.

عرب سرخی تأکید کرد: گفته شده ما چهره هایی تا این حد دارای جایگاه مردمی داریم که اگر لازم شود مطرح خواهیم کرد. اما تا امروز حتی توسط کسانی که انتقاداتی به آقای روحانی دارند هیچ کسی به جای ایشان مطرح نشده است. اگر مشکلی برای آقای روحانی پیش بیاید افراد با ظرفیت بالای اجتماعی فراوانی وجود دارند که می توانند به صحنه بیایند. اما هیچ کدام از اینها به معنای طرح آنها در مقابل آقای روحانی نیست.

وی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم، افزود: اگر شما نگاهی به دو انتخابات گذشته داشته باشید میزان پایگاه رأی اصلاح طلبان را می بینید و همان پایگاه رأی است که منشأ نگرانی نیروهای افراطی و تندرو شده است. آنها از همین پایگاه رأی می ترسند. این پایگاه رأی حتی وقتی روی یک لیست کمتر شناخته شده اجتماع معطوف می شود باز هم شما رأی آن را می بینید. بنابر این آنها نگران این پایگاه رأی هستند. این پایگاه رأی وقتی لازم باشد به آقای روحانی رأی می دهد؛ وقتی هم لازم باشد به آقای خاتمی یا آقای هاشمی رأی می دهد. امروز تصمیم در مورد آقای روحانی است و نه فرد دیگر. ضمن اینکه کنار ایشان چهره های بسیار شناخته شده، با تجربه و با پایگاه اجتماعی گسترده وجود دارند که اگر لازم باشد مطرح می شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر حاشیه هایی که سعی می شود در سال آخر دولت یازدهم برای این دولت به وجود بیاید در موفقیت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: این حاشیه ها تلاش هایی از جانب جناح افراطی است. طرح آلترناتیو که در حقیقت آلترناتیو نیست هم برای پاسخی به آن حاشیه ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.