مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به تاکیدات امام خمینی در زمینه حضور پر شور مردم در انتخابات، گفت: خواهش ما این است که نظر امام را فراموش نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در گفت وگو با خبرنگار جماران، با اشاره به حضور مردم پای صندوق های رای اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری است. جمهوری یعنی اراده و انتخاب مردم؛ و انتخابات هم در واقع نشانه و نماد جمهوریت نظام است. هرچه مردم بیشتر شرکت کنند باعث تقویت جمهوری اسلامی است. 

مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: مردم باید تلاش کنند نمایندگان واقعی خودشان را پیدا کنند؛ تا مجلسی قوی و شجاعی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امام راحل حدود 10 سال مردم را به مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان  دعوت کرد. امام همواره به مردم می فرمود این نظام متعلق به خودتان است؛ با اراده شما جمهوری اسلامی تشکیل شد.

یونسی ادامه داد: همه مقامات جمهوری اسلامی، بدون استثناء، مستقیم یا غیر مستقیم با اراده ملت انتخاب می شوند و حتی انتصابات هم به رای مردم مربوط می شود. این توصیه امام بود و خواهش ما این است که نظر امام را فراموش نکنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.