بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این دیدار که حجج اسلام سید یاسر خمینی و سید علی خمینی نیز حضور داشتند، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار داشتند: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.

ایشان افزودند: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.


آیت الله صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء الله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.


ایشان در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.


ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.


این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می کنند و ان شاء الله بعدها هم اینگونه خواهد بود.


آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کردند: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد.

ایشان اضافه کردند: من به شما بسیار علاقه مندم.


این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداختند و فقدان ایشان را ضایعه ای سنگین خواندند و فرمودند: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می شود.
ایشان در پایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شدند.

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایى حضرت آیت الله العظمى صافى گلپایگانى گفت: بى تردید حمایت ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم ترین عواملى بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.

وى افزود: پشت گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزشهاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى ها نرنجیم و از خوبى ها مغرور نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.