رئیس شورای شهر مشهد گفت: به اعتقاد ما موسیقى سـنتى و اصیل باید در شهر مشهد اجرا شود. افراد مثل محمد اصفهانى، حسام الدین سراج و کیوان ساکت با آن همه هنر و فرهنگ غنى باید بتوانند در مشهد اجرا کنند و گرنه ظلم به مشهد است. اصلا زیبنده نیست که شهروندان مشهد براى اجراهای موسیقی اخلاقی و عرفانی ما به شهرهایی مثل بجنورد و شاهرود بروند. تقویت موسـیقى اصیل باعث مهجور شدن کارهاى زیرزمینى مى شود.

به گزارش جماران، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در ارتباط با وضعیت حضور امیر شهلا عضو شورای این شهر گفت: حکم ممنوعیت حضور برای وی صادر نشده است.

  حیدری در نشست خبری امروز خود در مشهد گفت: موضع شورا در ارتباط با فعالیت شهلا پایبندی به قانون است که مرجع قضایی هنوز برای وی حکمی صادر نکرده و پرونده باید مسیر حقوقی خود را طی کند.

عدالت محوری شورای شهر مشهد به روایت ارقام

درادامه این نشست خبری، خبرنگار جماران از رئیس شورای شهر مشهد، پرسید: یک جریان سیاسی سعی می کند خود را صدای حاشیه نشینان عنوان کند. با توجه به آنکه مشهد بیشترین آمار حاشیه نشینی در کشور را دارد، مدیریت شهری در این دو سال چه فعالیت هایی برای این قشر انجام داده است؟

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در پاسخ گفت: یکی از محورهایی که ما در لیست امید دنبال کردیم توسعه متوازن و عدالت محور بود. ما معتقدیم بیشتر از دیگران به این شعار پایبند بوده و هستیم. مهمترین بحث ما تلاش برای متناسب کردن سرانه خدماتی در مناطق  کم برخوردار با دیگر مناطق بود.

حیدری گفت: میزان درآمد شهرداری ها در مناطق کم برخوردار پایین است. ما سعی کردیم بیشتر از درآمدی که از این مناطق حاصل می شود در آنها هزینه کنیم. سال گذشته شهرداری های مناطق 3 تا 6 شهرداری مشهد، 304 میلیارد تومان درآمد داشتند اما برای تعادل بخشی در این مناطق در آنها 850 میلیارد تومان هزینه شد.  در واقع 500 میلیارد تومان درآمدی که از مناطق دیگر حاصل به دست آمد به مناطق پایین شهر منتقل و هزینه شد. سال گذشته 27 بوستان در مشهد احداث شد که 14 مورد آن متعلق به مناطق کم برخوردار بود. در سال 98 هم 31 پروژه پیش بینی شد که 15 مورد آن در مناطق کم برخوردار است. برای سال 98، 240 میلیارد تومان بوجه برای آسفالت معابر پیش بینی شده است که مثل دیگر پروژه ها مقرر شده 50 درصد آن را به مناطق کم برخوردار اختصاص داده شود.

وی افزود: سرمایه گذاری ها و مشوق هایی نیز برای ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق کم برخوردار پیش بینی شده است. در کل  4دوره قبل، قرارداد چهار هزار واحد برای مسکن ارزان قیمت بسته شده است. از این تعداد 1500 واحد تحویل داده شده بود. ما در این دوره علاوه بر تحویل دو هزار و 500 واحد باقی مانده، دو هزار و 500 واحد دیگر در سال گذشته قرارداد بسته ایم. البته قرار است هزار واحد دیگر نیز امسال قرارداد بسته شود. به عبارت دیگر به اندازه کل چهار دوره گذشته ما به انبوه سازان و سرمایه گذاران مشوق می دهیم که در مناطق کم برخوردار مسکن متناسب بسازند تا اینکه هم الگوی ساخت مسکن را در آنجا تغییر دهیم و همچنین منظره شهری را با بقیه شهر متناسب کنیم. الان هم اعلام می کنیم که هر سرمای گذاری که در آن مناطق در این رابطه انجام شود هم پروانه رایگان صادر می شود و هم اگر زمینی داشته باشیم با تخفیف ارائه می شود.

زیبنده مشهد نیست که شهروندانش برای موسیقی عرفانی به شهرهای دیگر بروند

حیدری در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع کنسرت ها پرداخت که برگزاری آنها در این شهر با مخالفت امام جمعه این شهر رو به رو شده است. وی گفت: مخالف برنامه هاى خارج از شئونات هستیم اما جلوگیرى از اجراى موسیقى ســنتى، اخلاقى و عرفانى ظلم به مشهد است. متأسفانه گاهى برنامه هایى اجرا شده اند که عده اى شئونات را رعایت نکرده اند و با این اقدام تمام برنامه ها زیر سؤال رفته است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود:  به اعتقاد ما موسیقى سـنتى و اصیل باید در شهر مشهد اجرا شود. افراد مثل محمد اصفهانى، حسام الدین سراج و کیوان ساکت با آن همه هنر و فرهنگ غنى باید بتوانند در مشهد اجرا کنند و گرنه ظلم به مشهد است. اصلا زیبنده نیست که شهروندان مشهد براى اجراهای موسیقی اخلاقی و عرفانی ما به شهرهایی مثل بجنورد و شاهرود بروند. تقویت موسـیقى اصیل باعث مهجور شدن کارهاى زیرزمینى مى شود.

موضوع ایجاد منطقه آزاد انسانى در مشهد یکى از سؤالات خبرنگاران بود. رئیس شورای شهر مشهد گفت: معتقدیم مشهد تنها جایی است که قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد انسانی را دارد. این اتفاق به هماهنگى هایى در سطح ملى نیاز دارد و باید در سطح کلان کشور به جمع بندى برسند. اگر این جمع بندى ها انجام شود، در مشهد آمادگى این اتفاق را داریم.

حیدری از جمله اقدامات شورای شهر مشهد در ارتباط با مساله شفاف سازی را راه اندازی سامانه ای به نام «فاش» برای علنی کردن فرایند مناقصه ‌ها و قراردادهای حوزه شهری عنوان کرد. او همچنین پخش جلسات شورای شهر مشهد از شبکه خراسان رضوی را از جمله این اقدامات برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.