پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جلسه شورای سیاستگذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی؛

کتاب رهیافت تحلیلی به وصیت نامه سیاسی-الهی امام خمینی رونمایی شد

در جلسه شورای سیاستگذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) از کتاب رهیافت تحلیلی به وصیت نامه سیاسی-الهی امام خمینی(ره) با حضور دکتر میرزاده و محمد نصیری نویسنده اثر رونمایی شد.

 

به گزارش جماران به نقل از آنا، جلسه شورای سیاست‌گذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(س) با حضور دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فاطمه طباطبایی، رییس شورای راهبردی زنان فرهیخته، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجید انصاری معاون رییس جمهور، دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، معاونان دانشگاه آزاد و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

 
 
 
 
 
میرزاده در این جلسه، درباره واحدهای درسی و رشته‌های دانشگاهی مربوط به اندیشه‌های امام خمینی(س) گفت: «به نظر می‌رسد بسیاری از سرفصل‌های دروس از جمله درس اندیشه‌های امام خمینی(س) نیاز به بازنگری و به روز شدن توسط استادان با صلاحیت دارد.»
وی افزود: «باید از همایش‌هایی که درباره اندیشه‌های امام خمینی(س) برگزار می‌شود، استفاده کرد و دیدگاه‌های صاحب‌نظران این حوزه را درباره نحوه تبیین ابعاد مختلف اندیشه‌های امام خمینی(س) جویا شد.»
 
 
در ابتدای این جلسه مددی رییس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(س) دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از جلسات برگزار شده و اقدامات صورت گرفته درباره اهداف مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(س) پرداخت.تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به آثار امام خمینی(س)، حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با موضوع و ... از مواردی بود که مددی در گزارش عمل‌کرد یک ساله این مرکز به آن اشاره کرد.او خاطر نشان کرد:«در حال حاضر حدود 356 دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط با اندیشه‌های امام خمینی(س) در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل مشغولند.»
در این جلسه همچنین بودجه صف و ستاد این مرکز(با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و مرکز فرهنگی امام(س)به تصویب رسید.در پایان این جلسه کتاب «رهیافت تحلیلی به وصیت‌نامه سیاسی-الهی امام خمینی(ره)» رونمایی شد که بخشهای آن پس از مقدمه عبارت است از: 1. وصیت و وصیت‌نامه‌نویسی در اسلام؛ ضرورت و اهمیت، 2. زندگی و ابعاد شخصیت امام خمینی،3. دورنمای وصیت‌نامه و چرا حدیث ثقلین، 4. تشیع و برخی از اصطلاحات و مفاهیم اسلامی ـ شیعی وصیت نامه؛ 5. دین و سیاست در وصیت نامه ؛ 6. انقلاب اسلامی و امتیاز در علل و اسباب پیدایی ،پیروزی ،اهداف و رسالت در وصیت نامه ؛ 7. ملت :ولی نعمتان انقلاب اسلامی در وصیت نامه ؛ 8. امت اسلامی و مستضعفان در وصیت نامه ؛ 9. حوزه و دانشگاه و دکترین وحدت در وصیت نامه 10. کارگزاران انقلاب و نظام اسلامی( وظایف و رسالت) در وصیت نامه ؛ 11. ولایت فقیه؛ پایایی و پویایی انقلاب و جمهوری اسلامی؛ 12. آسیب‌شناسی انقلاب و جمهوری اسلامی در وصیت نامه ؛13. آغازی در یک آغاز و دورنمای کارنامه انقلاب و نظام اسلامی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.