همه مسئولین دولت و مجلس باید بدانند که مردم برای برافراشته شدن پرچم اسلام ناب به آنها رأی داده اند و جان خودشان را قبل و بعد از پیروزی انقلاب داده اند. اینجا مبنا اسلام ناب، یعنی توجه به خدا است؛ نه کدخدا. کدخدا برای ما کاری نمی کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه کدخدا برای ما کاری نمی کند گفت: اگر مردم سینه سپر کردند برای خدا و برافراشتن پرچم اسلام ناب بود. تا این طور عمل کنیم استکبار در برابر ما قرار خواهد گرفت. مسئولین بر اساس سیاست های کلان مسائل را پیش ببرند. اگر اقتصاد مقاومتی را پیاه کنیم قطعا مشکلی نخواهیم داشت؛ چون روی پای خودمان ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار جماران، سردار اسماعیل کوثری در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد حادثه ۱۷ شهریور گفت: چهل سال از 17 شهریور 57 گذشت. چقدر دنیا کوچک است اما آثار جنایت ها باقی می ماند. شاه همه هستی مملکت را برای خودش می خواست اما امام فرمود که من خدمتگزار شما هستم. امام قبل از سال ۴۲ هم به شاه نصیحت کرده بود که با مردم باش ولی کسی که نوکر باشد، این صفت را چنین نشان می‌ دهد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) افزود: شاه با دعوت از مهمانان خارجی بسیار در مراسم جشن ۲۵۰۰ سالگی شاهنشاهی می خواست قدرت خود را به رخ بکشد اما مردم هیچگاه دلشان با او صاف نشد. شاه آنقدر مردم ایران را تحقیر می کرد که غذای مهمانان خارجی اش در جشن 2500 ساله را با هواپیما از فرانسه آورد و حتی مردم ایران را به غذا درست کردن هم قبول نداشت.

وی با بیان اینکه طاقت حکومت پهلوی آنقدر سر آمده بود که هر حرکتی را با گلوله جواب می داد، اظهار داشت: آنان از تظاهرات میلیونی مردم در روز عید فطر همان سال وحشت کرده بودند و می خواستند کاری کنند که دیگر چنین تجمعی شکل نگیرد ولی مردمی که عاشق شهادت و راه امام حسین(ع) بودند به میدان آمدند و ده ها هزار نفر از مردم در این تظاهرات شرکت کردند.

کوثری تصریح کرد: روز جمعه با اینکه ارتشبد اویسی حکومت نظامی اعلام کرد هزارات نفر به میدان آمدند و آنها طاقت نیاوردند و مسلسل ها را به سمت مردم گرفتند. خود آنها برای اینکه واقعه را کوچک جلوه دهند گفتند که 58 نفر کشته شده؛ در صورتی که واقعا چندین هزار نفر کشته و زخمی شدند و تا جایی رسید که شهدا را با کامیون بردند. چون خانواده ها را می خواستند که جواب دهند، حتی بیشتر زخمی ها را خود مردم در خانه ها مداوا کردند. بیمارستان هایی که به آنها اعتماد داشتند سوم شعبان و بیمارستان مردم بود.

وی ولایت و مردم ولایت مدار را دو عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسئولان باید به این دو عامل توجه کنند و خود را با این دو عامل که همراه کنند و پیرو آن باشند. انتظار ما از مسئولان این است که خود را خدمتگزار بدانند؛ نه حاکم بر مردم. چون مردم در همه صحنه ها حضور پیدا کرده اند؛ چرا که مبنای این نظام اسلام ناب محمدی و الگوی آن حکومت علی(ع) است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) تأکید کرد: ما باید توجه کنیم که انقلاب اسلامی بر اساس فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی بوده و هست. همه مسئولین دولت و مجلس باید بدانند که مردم برای برافراشته شدن پرچم اسلام ناب به آنها رأی داده اند و جان خودشان را قبل و بعد از پیروزی انقلاب داده اند. اینجا مبنا اسلام ناب، یعنی توجه به خدا است؛ نه کدخدا. کدخدا برای ما کاری نمی کند.

وی ادامه داد: اگر مردم سینه سپر کردند برای خدا و برافراشتن پرچم اسلام ناب بود. تا این طور عمل کنیم استکبار در برابر ما قرار خواهد گرفت. مسئولین بر اساس سیاست های کلان مسائل را پیش ببرند. اگر اقتصاد مقاومتی را پیاه کنیم قطعا مشکلی نخواهیم داشت؛ چون روی پای خودمان ایستاده ایم.

کوثری گفت: اگر مردم نبودند مگر می توانستیم در دفاع مقدس پیروز شویم؟! این روزهایی که دشمن و برخی عوامل نفوذی، که مسئولیت هم دارند، فکر می کنند می توانند کاری کنند، می گذرد. در سال 65 که بیش از 100 هزار بشکه نفت نمی فروختیم با آن درآمد اندک کشور و جنگ را اداره و منافقین را سرکوب کردیم. الآن بالای یک و نیم میلیون بشکه به قیمت 72 دلار می فروشیم.

وی در پایان تأکید کرد: باید با روحیه انقلابی مشکلات را حل کنیم و به شهدای 17 شهریور پیام دهیم که راه شما را ادامه خواهیم داد. دشمن که دارد جنگ روانی را ادامه می دهد تا مردم ما را ناامید کند باید بداند مردم ما آگاه تر از چیزی هستند که آنها فکر می کنند. آمریکایی ها در هر جایی با ما مواجه شدند شکست خورده اند. مقاومت و ایستادگی باعث شکست دشمن و شاد شدن روح امام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.