به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در هشتاد و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در فرمانداری گرمسار با اشاره به این که سمنان در پرداخت تسهیلات به واحد صنعتی جایگاه خوبی در مقایسه با سایر استان ها دارد، افزود : با وجود 162 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات، اکنون این استان رتبه اول را در تعداد پرونده و از نظر پرداخت تسهیلات رتبه هفتم کشور را دارد.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و رونق واحدهای صنعتی اظهارداشت : با تزریق نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی می توان در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداشت.
وی به مشکلات واحدهای تولیدی در گرمسار اشاره و اضافه کرد : کمبود نقدینگی مهم ترین مشکلات واحد تولیدی این شهرستان است.
استاندار سمنان تصریح کرد : با هدف اشتغالزایی، تسهیلات 50 میلیارد ریالی به واحدی که صبح امروز بازدید داشته ام پرداخت می شود که این امر واردات پیچ از کشورهای مختلف به ایران را به حداقل می رساند.
خباز ارتقا ظرفیت اشتغال برای 250 نفر ،جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش واردات پیچ به ایران را از مزایای توسعه این واحد تولیدی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
6026
*خبرنگار : مهناز قباخلو ** انتشاردهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.