علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این طرح به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و حمایت از فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق محروم روستایی و مجریان طرح های اشتغال محور در مناطق روستایی اجرا می شود.
وی اظهارداشت: تسهیلات مصوب کشوری این طرح 60 هزار میلیارد ریال بوده و طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری تولیدی و اشتغال زا در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت مشمول دریافت این تسهیلات هستند.
وی با بیان این که شهرک صنعتی سمنان مشمول دریافت تسهیلات6 درصدی مناطق کم برخوردار نیست ، یادآور شد: در صورت ایجاد نواحی صنعتی در سایر بخش های تابعه این شهرستان سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های صنعتی این نواحی می توانند از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان ادامه داد : تسهیلات رونق تلاش بزرگ دولت تدبیر و امید، در شرایط رکود و کمبود اشتغال در کشور بود.
جمعه ای با بیان این که کمبود منابع مالی مهم ترین مساله تولیدکنندگان در شرایط کنونی است ، گفت : دولت تدبیر و امید به منظور تامین این نیاز واحدهای تولیدی، به پرداخت تسهیلات رونق پرداخت اقدام کرد و آمارها نشان می دهد که ایجاد اشتغال هدفگذاری شده در این برنامه محقق شده است.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.