به گزارش ایرنا، یاسر هاشمی روز پنجشنبه در آیین پیش کنگره حزب کارگزارن سازندگی استان سمنان( بزرگداشت آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی) در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، افزود: احزاب در جهت دهی افکار عمومی و گسترش مطالبات اجتماعی برای ساخت ایران اسلامی تاثیر فراوانی دارد.
وی اظهارداشت : مرحوم هاشمی رفسنجانی همواره به نقش احزاب در افزایش مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی تاکید زیادی داشتند و معتقد بودند که تفکر حزبی به افزایش آگاهی آحاد جامعه می انجامد.
وی ادامه داد : آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن همواره دغدغه رفاه مردم را داشت.
هاشمی خاطرنشان کرد : امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران تثبیت نظام و چه در دوران دفاع مقدس با همین نگرش مردم محوری و با اعتقاد و اعتماد به به آحاد جامعه، کشور و انقلاب را رهبری و هدایت کردند.
وی اضافه کرد : در حالی که مرحوم هاشمی دشوارترین بحران ها را در طول حیات انقلاب و نظام اسلامی پشت سر گذاشته بود، اما معتقد بودند که با کمک و حمایت مردم می تون این موانع را از سرراه برداشت.
سعید لیلاز فعال اقتصادی و استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت : اقدامات مرحوم هاشمی در دولت سازندگی برای رشد و آبادانی کشور بسیار تاثیرگذار بود و اصول علمی و اقتصادی وی پیش زمینه ای برای مهار بسیاری از مشکلات بعد از جنگ به شمار می رفت.
وی اظهار داشت : بسیاری از نابه سامانی های اقتصادی که در دولت های گذشته در کشور به وجود آمد اگر مدیریت کاردان آقای هاشمی بود می توانست بسیاری از این معضل ها را برطرف کند.
وی تصریح کرد: برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار باید تفکر ایران سازی را درکشور نهادینه کرد و مرحوم هاشمی رفسنجانی این رویکرد را در سر می پروراند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.