ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، کمبود آب را مهم ترین بحران کشور از جمله این استان برشمرد و افزود: توسعه سمنان و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی با ایجاد منابع آبی جدید و انتقال آب دریای خزر ممکن است و اجرای این طرح بزرگ به نفع همه مردم کشور است.
وی با بیان این که امروز بحران آب در استان بر کسی پوشیده نیست و حتی این موضوع به یک مسئله فرا بحرانی تبدیل شده است ، اظهارداشت : اگر مسئولان چاره ای نیندیشند به طور قطع در آینده به مشکل برخواهیم خورد.
وی با اشاره به این که اکنون برداشت آب از چاه‌های موجود استان، بیش از 70 تا 80 درصد آب‌های زیر زمینی را شامل می شود و استحصال 40 درصد به بالا بحران محسوب می شود، اضافه کرد: در زمان حاضر در شهر دامغان، مردم با 20 درصد کمبود آب آشامیدنی علاوه بر 2 حوزه صنعت و کشاورزی مواجه هستند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در سمنان، گفت: اکنون سرمایه‌گذاران زیادی برای تولید به استان مراجعه می‌کنند که به دلیل کمبود و یا نبود آب قادر به سرمایه گذاری نبوده و منصرف می شوند و لازم است در این خصوص برنامه ریزی و تدبیر شود.
وی با بیان این که یک لیتر در ثانیه آب می‌تواند 60 شغل ایجاد کند، تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت های مختلف صنعتی، معدنی، طبیعی و غیر طبیعی، نیروی انسانی و 2 شهر توریستی کشور در این استان و موقعیت سوق الجیشی آن، تامین آب به عنوان مهم ترین عنصری است که می‌تواند توسعه استان را به ‌سرعت افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
در این استان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.