حمیدرضا حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در تابستان گذشته 330هزار تن از گردشگران در شاهرود و بخش های مختلف آن اقامت کردند که نسبت به تابستان پارسال 20 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: با افزایش گردشگران ، بخش های اقامتی و صنایع دستی این منطقه نیز رونق بیشتری گرفته و شاغلان این بخش با دلگرمی بیشتر به حفظ مواریث فرهنگی می پردازند.
حسنی گفت: افزایش ماندگاری مسافران وظیفه مسوولان بخش گردشگری را بیشتر می کند تا امکانات رفاهی مورد نیاز آن ها مانند هتل، مسافرخانه و دیگر اماکن اقامتی و رفاهی را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 700 تخت در شهرستان شاهرود آماده پذیرش مسافران است، افزود: درصورت به شمار آوردن ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی، خانه های مسافر، کمپ ها، زائرسراهای اداره اوقاف و امور خیریه و مهمان سراهای دولتی، هر شب 2 هزار تن می توانند در این شهرستان اقامت گزینند.
وی با اشاره به وجود 17 اقامتگاه بوم گردی فعال، در روستاها یادآور شد: 17 خانه مسافر، یعنی افرادی که با مجوز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خانه های خودرا در اختیار مسافران قرار می دهند، در سطح شهر شاهرود فعالیت می کنند.
حسنی اضافه کرد: بهره برداری هتل قصر بسطام با ظرفیت پذیرش 60 مسافر در هفته دولت امسال، زمینه را برای جذب بیشتر گردشگر به خصوص گردشگران خارجی به این منطقه فراهم می کند.
وی با بیان اینکه چندین مجموعه گردشگری دیگر هم به زودی در شهرستان راه اندازی می شود، افزود: صدور موافقت اصولی اکوکمپ گردشگری 'توران'، صدور موافقت کمیته فنی استان برای پروژه گردشگری 'فردوس' در میدان حسینی شاهرودی که هم اکنون در حال ساخت است، از جمله این موارد است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود به صدور موافقت اصولی مجموعه گردشگری –رفاهی 'بهشت صبا' هم اشاره کرد و گفت: برای ساخت این مجموعه 12 هکتار زمین در نزدیکی میدان امام علی (ع) به سرمایه گذار تحویل داده شده است.
حسنی ادامه داد: یک زمین هشت هزار متری نیز برای سخت هتلی در یکی از مناطق خوب شهر آماده جذب سرمایه گذار است تا با ساخت آن، بتوان ظرفیت تخت های اقامتی شهرستان را به بیش از هزار مورد رساند.
شهر شاهرود ، بسطام و روستاهای هدف گردشگری آن در تعطیلات نوروز و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری هستند ، برای رفاه حال این گردشگران ، مسوولان شهرستان شاهرود با تشکیل کمیته ای ، زمینه های لازم برای پذیرایی و اسکان آن ها را فراهم می کنند.
بخش قابل توجهی از پذیرایی مسافران برعهده آموزش و پرورش است که با تجهیز تعدادی از مدرسه ها مسافران را اسکان می دهد.
شهرستان شاهرود 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی دارد که از این تعداد، 63 اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
این شهرستان یک شهر ، هشت روستا و هشت منطقه نمونه گردشگری دارد.
7359/6167خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.