آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که سخنان ترامپ تاثیری در عزم و اراده ملت و مسئولان نظام نداشته و این امر زمینه برای همبستگی هرچه بیشتر آنان را فراهم کرده است.
یک شهروند سمنانی به ایرنا گفت : براساس آن چه در خبرها شنیده شده، اظهارات ترامپ واکنش های منفی بسیاری هم در داخل خود این کشور و حتی هم پیمانانش داشته که این امر مبین نادرستی و دیوانگی این فرد دارد.
محمد دهرویه در واکنش به اظهارات ترامپ در باره سپاه پاسداران افزود : سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازوی توانمند ایران در دفاع از کیان این کشور است و همین توانمندی برخی کشورها از جمله آمریکا را به هراس انداخته و سعی در برهم زدن اوضاع دارد.
وی اضافه کرد : مردم پشتوانه این نظام مقدس هستند و آحاد جامعه به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد دشمنان با زبان گستاخانه در رابطه با انقلاب اسلامی صحبت کنند.
وی تصریح کرد : بر اساس منابع تاریخی امریکا کشوری ظالم است و نمونه سیاست های مداخله جویانه این کشور را در سراسر عالم می بینیم و ملت ایران نیز
به خوبی آگاه و هوشیار است.
یکی از دانشجویان دانشگاه سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: بی سوادی و گستاخی ترامپ چیز تازه ای نیست و وی در حالی از نام جعلی خلیج عربی سخن می گوید که ارتش آمریکا در سال 1992 مدال به کسانی می داده که در خلیج فارس جنگیدند و نام خلیج فارس را بر روی سنگ قبر سربازان آن دوره حک کرده است.
نرگس آل بویه خاطرنشان کرد : تاریخ گواه این است که نام خلیج فارس از ابتدا همین بوده، اما دشمنان ایران اسلامی از قبول واقعیت این سند تاریخی همواره واهمه دارند و دست به تحریف آن می زنند که حرف های ترامپ نشان از عمق دشمنی وی با ملت غیور ایران دارد.
وی اضافه کرد : سپاه پاسداران از دل مردم برخواسته است و نباید بگذاریم دشمنان نظام با زبان حقییرانه در رابطه همه نیروهای مسلح و این نهاد ارزشی سخنی به زبان بیاورند.
آل بویه توهین رییس جمهور آمریکا به این نهاد ولایی را توهین به آحاد جامعه دانست و بر ضرورت وحدت همه جانبه ملت ایران تاکید کرد و گفت : امروز نیز همچون دیگر ادوار انقلاب اسلامی ملت ایران منسجم تر بوده و از نظام و رهبری دفاع می کند و از توطئه ها و فتنه های اسکتبار جهانی نیز نمی هراسد.
یک نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی اظهارداشت : انقلاب اسلامی در طول حیات خود با مشکلات های بسیاری مواجه بوده است و کسانی که از ابتدا با این نهضت آشنایی دارند به خوبی می دانند، صحبت های ترامپ درباره به ایران موضوع تازه ای نیست.
حجت الاسلام محمداحمد پناهی در گفت و گو با ایرنا افزود : انقلاب در طول این سال ها با تهدیدها و خطرات بسیار سختی مواجه شد، اما ملت و نظام در برابر آن ها ایستادند و اجازه نفوذ به دشمنان را ندادند.
وی تصریح کرد : مردم، دولت و سپاه پاسداران همگی در کنار هم ایستاده اند و با اتحاد مثال زدنی خود، این بار نیز نقشه دشمن را خنثی خواهند کرد.
حجت الاسلام احمد پناهی یادآور شد : دشمن باید بداند نظام در طول این سال ها بسیار قدرتمند تر از گذشته شده است و با اتکا به سرمایه جوانان خود و بهره مندی از تجهیزات پیشرفته نظامی در برابر هر تهدیدی خواهد ایستاد.
وی خاطرنشان کرد : باید توان موشکی ایران اسلامی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان روز به روز افزایش یابد و باید این نظام مقدس با قدرت جواب یاوه گویی های ترامپ را بدهد.
محمد صبور کسبه سمنانی در گفت و گو با ایرنا گفت : حمایت کنونی کشورهای مختلف دنیا از جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده انزوای سیاسی آمریکا و اثبات حقانیت ایران اسلامی بویژه برجام است.
وی با اشاره به صحبت های ترامپ علیه سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه از بطن مردم برخاسته و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در دفاع از حریم میهن و آرمانهای انقلاب و نظام در کنار سپاه پاسداران هستند.
وی ادامه داد : برجام یک سند قانونی بین المللی و دارای طرفین متعهد و مشخص است که آمریکا نمی تواند به تنهایی آن را لغو و یا نقض کند.
این شهروند سمنانی تصریح کرد : مبنای ما در قضیه برجام، موضع گیری سیاسی براساس دیدگاه های رهبر معظم انقلاب و سخنان رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد : مردم جهان به خوبی درک و قضاوت می کنند که راه و روش ترامپ و دولت آمریکا پشتوانه علمی و منطقی ندارد.
فرماندار دامغان گفت : مردم ایران پس از شنیدن گفته‌های دروغین ترامپ از رسانه های عمومی، برای این سخنان هیچ اهمیتی قائل نشده اند و برخلاف آن وحدت بین مردم نیز بیش از گذشته تقویت شده است.
علی اصغر مجد اضافه کرد: آمریکا بیش از هر زمان دیگری با سیاست ها و کلام غلط خود، ذلیل و خوار شده است که سخنان بی اساس او درباره سپاه ایران براساس شکست های چند وقت اخیر آنها در سوریه، عراق و دیگر نقاط است که سپاه پاسداران بر آن ها متحمل کرده است.
وی سپاه پاسداران را باعث عزت و اقتدار ایران دانست و تصریح کرد : مردم و سپاه در کنار یکدیگر قرار دارند و مقتدرانه از ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع می کنند.
استاندار سمنان گفت : سخنرانی نابخردانه و واهی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا وحدت ملت ایران را برای توسعه و سربلندی روزافزون جمهوری اسلامی دو چندان کرده است.
محمدرضا خباز در گفت و گو با ایرنا افزود : سخنرانی از اساس دروغ ترامپ بار دیگر چهره واقعی ایالات متحده آمریکا را به جهانیان نشان داده است.
وی اظهارداشت : مردم ایران با اتحاد در کنار مسوولان دلسوز انقلاب اسلامی برای رشد و بالندگی این نظام مقدس ایستاده اند و به هیچ عنوان سخنان نامربوط رییس جمهور آمریکا را از یادها فراموش نخواهند کرد.
وی تصریح کرد : رییس جمهوری که فهمی از تاریخ ملت ها ندارد در حقیقت شایستگی حکومت ایالات متحده را دارد و سخنرانی اخیر ترامپ در رابطه با خلیج فارس بار دیگر کینه توزی های آمریکا برعلیه ملت ایران را نشان داد.
استاندار سمنان تصریح کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است و بخش قابل توجه ای از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی در مباحث نظامی و اقتصادی از تلاش های به دریغ این نهاد الهی سرچشمه می گیرد.
خباز اضافه کرد : دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدانند که ملت همیشه در صحنه ایران با سخنرانی اخیر ترامپ بار دیگر متحد شدند و جواب گستاخی های این فرد بی اعتبار را خواهند داد.
استاندار سمنان ادامه داد : ملت ایران هوشیار است و اگر کسی بخواهد تعرضی به ارزش های انقلاب اسلامی بکند، جمهوری اسلامی دستان دشمنان را قطع می کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقام های بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.
در همین ارتباط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.
موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
7339/6026
*گزارش : محمدرضا یوسف نژاد** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.