به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در پنجمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در سالن غدیر استانداری افزود: اجرای طرح صیانت از منابع آب اقدامی مثبت برای رفع کمبود آب در این استان است.
وی اظهارداشت : هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی و دادگستری به منظور اجرای این طرح ملی ضروری است .
به گزارش ایرنا، در این نشست تبیین اجرای طرح صیانت آب از سوی اداره کل دادگستری،اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی در کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی ،بررسی راهکارهای هم افزاییی دستگاه اجرایی به منظور جلوگیری از کاهش مخاطرات سیلاب از سوی شرکت آب منطقه ای استان سمنان در دستور کار ومورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین همکاری اداره کل ثبت اسناد واملاک استان در ارسال نقشه های سند تک برگی اراضی مجاور رودخانه و تسریع در ارسال پاسخ استعلامات موردی و اعلام جریان ثبتی ، لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های مورد نظر در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا متوسط بارندگی سالانه استان سمنان 120 میلیمتر است و بخش زیادی از استان را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل داده است، کمبود منابع آب همواره هر نوع طرح و توسعه را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که استان سمنان با 150 تا 180میلیون متر مکعب کسری مخازن آب مواجه است.
7342/6103
خبرنگار: الناز ملکی** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.