غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تکمیل این سیلوی ذخیره گندم اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی که با سرمایه گذاری مستقیم بانک توسعه اسلامی انجام می گیرد، امری ضروری است.
وی اظهارداشت : هدف از ساخت این سیلو علاوه بر ذخیره ، افزایش کشت گندم در شهرستان های گرمسار و آرادان و شرق استان تهران است چرا که بهره برداری از این طرح مهم ملی می تواند به رونق کسب و کار کشاورزان کمک کند.
به گفته وی تاکنون 600 میلیارد ریال برای ساخت این سیلوی ذخیره گندم هزینه شده و برای تکمیل 10 درصد باقیمانده آن 60 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
کاتب ظرفیت ذخیره این سیلو را تا 200 هزار تن گندم اعلام و اضافه کرد : زیرساخت این طرح به گونه‌ای انجام شده که می توان با افزایش جمعیت و سطح زیر کشت، میزان ذخیره این محصول راهبردی کشاورزی را افزایش داد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت با بیان این که به دلیل راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار، ساخت سیلوهای گندم برای احداث واحدهای تولیدی انواع شیرینی و نان در این منطقه بسیار مطلوب است، گفت : با برنامه ریزی های انجام شده با ساخت این طرح ملی علاوه بر رونق گندم‌کاری، صنعت در این منطقه رونق قابل توجه ای پیدا می کند.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد، شهرستان گرمسار هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد.
سطح زیرکشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هکتار است و پیش بینی می شود در سال زراعی 96-95 بیش از 110 هزار تن گندم در این استان برداشت شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.