محمدمهدی کریمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حدود 70 درصد محصولات زراعی و باغی مانند آفتابگران و عدس ، فلفل و سیب ترش استان سمنان در میامی تولید می شود که نبود نشان تجاری محصولات، کاهش رغیت کشاورزان برای کشت آنها را به همراه داشته است.
وی نشان تجاری محصولات در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی را برای توسعه اقتصادی شهرستان اجتناب ناپذیر دانست و اظهارداشت: کیفیت بسیار خوب محصولات تولیدی این شهرستان برای شناخت بازاریان ایران و خارج از کشور نیازمند معرفی است.
کریمی با اشاره به این که سالانه صدها تن محصولات متنوع کشاورزی از جمله پسته، هندوانه ، آفتابگردان ،چغندرقند و دیگر محصولات بویژه گیاهان دارویی از شهرستان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود، گفت : نبود تبلیغات از محصولات این منطقه و عرضه نامناسب این محصولات موجب شده است تا کشاورزان این منطقه نتوانند به بهره وری مناسبی دست یابند.
به گفته فرماندار میامی ایجاد کارخانه های بسته بندی محصولات کشاورزی در نشان تجاری محصولات و افزایش اشتغال در این منطقه تاثیر بسزایی دارد .
کریمی ادامه داد : 70 درصد حبوبات استان سمنان ، دربخش کالپوش این شهرستان تولید می شود که نبود کارخانه بسته بندی ، موجب شده این محصولات در شهرهای دیگر بسته بندی و توزیع شود.
وی با بیان این که راه اندازی صنایع بسته بندی نیازمند سرمایه گذاری است ، افزود : صنایع بسته بندی زنجیره تولید را تکمیل کرده و برای مردم شهرستان آینده مناسبی به همراه خواهد داشت.
فرماندار میامی تصریح کرد : وجود 350 هکتار باغ پسته بارور در منطقه کلاته های شرقی و کشت 2 هزار و 500 هکتار حبوبات در بخش کالپوش اهمیت تاسیس صنایع بسته بندی را بیشتر نمایان می کند.
شهرستان میامی با 2 بخش مرکزی و کالپوش با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و ازلحاظ بافت جمعیتی در این شهرستان 90درصد مردم در روستاها و 10 درصد هم در شهرها زندگی می کنند.
میامی در تولید آفتابگردان دیم رتبه دوم کشور را دارد.
در این شهرستان نزدیک به 20 هزار هکتار زمین زیر کشت وجود دارد.
همچنین در میامی سه هزار هکتار باغ وجود دارد که بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد به طوری که سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.