علی اصغرمجد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 بیش از 50 واحد صنعتی دامغان نیمه فعال بود که با پرداخت تسهیلات 700 میلیارد ریالی بیش از 30 واحد به چرخه تولید برگشت.
وی اظهارداشت : با بازگشت واحدهای صنعتی و تولیدی دامغان به چرخه تولید برای بیش از 2 هزار نفر در 17 ماه گذشته شغل ایجاد شد و تا پایان امسال هم با پرداخت تسهیلات رونق تولید برای 700 نفر دیگر اشتغالزایی می شود.
وی ادامه داد : کمبود آب یکی از چالش های اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه اقتصادی در دامغان است که باید با توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری در میان مدت برای کاهش آمار بیکاری و رفع این معضل در این شهرستان اقدام کرد.
مجد تصریح کرد : سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی فعالان اقتصادی از کشور آلمان در دامغان از دستاوردهای برجام است و با راه اندازی نیروگاه بادی دراین شهرستان بخش قابل توجه ای از کمبود برق منطقه برطرف می شود.
فرماندار دامغان اضافه کرد : کاهش آمار بیکاری از 12.5 درصد به کمتر از 10 درصد در چهار سال آینده در شهرستان هدفگذاری شده است که باید اتخاذ تدابیر راهبردی این برنامه ها اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 واحد صنعتی و معدنی در شهرستان دامغان وجود دارد که 30 درصد از آنها به دلیل نبود نقدینگی و بازار فروش و مشکلات زیرساختی مانند آب و برق و گازغیرفعال است.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفرجمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.