به گزارش ایرنا، عزاداری های پرشور محرم در تاسوعای حسینی، حال و هوایی خاص به شهرها، بخش ها و روستاهای استان سمنان بخشیده و شور حسینی را در این استان دوچندان کرده است.
در شب تاسوعای حسینی عاشقان حسینی، با به حرکت درآوردن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان های شهرستان های استان سمنان، شور و عشق خود را به شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) ابراز کردند.
عزاداری سالار آزادگان جهان برای مردم استان سمنان نه یک عادت بلکه یک سنت کهن است، سنتی که مظهر وحدت و نماد هویت ملی و مذهبی آنهاست و همه و همه بزرگ و کوچک، مرد و زن و کودک این مصیبت بزرگ را با عزاداری به محضر حضرت ولیعصر (عج) تسلیت می گویند.
زنان و مردان استان سمنان سمنان با برگزاری آیین ویژه هر منطقه، نواختن طبل عزا و برسرگرفتن گهواره علی اصغر(ع) در حسینیه ها با حضرت زینب عقیله بنی هاشم همدردی کردند.
در این سوگواری ها که تا پاسی از شب ادامه داشت هزاران نفر از مردم سیاهپوش و داغدار سرور و سالار شهیدان، بر سر و سینه زنان ، تاسوعای حسینی را گرامی داشتند و به عزاداری پرداختند.
رهپویان نهضت کربلا در روز تاسوعای حسینی نیز در قالب دسته های عزاداری با لباس های مشکی و دستارهای سبز و سیاه در کوچه و بازار، مساجد، حسینیه ها و تکایای این استان در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش بر سر و سینه می زنند.
پرچم های سیاه و بیرق های سبز و سرخ در شهر سمنان و سایر شهرهای استان به اهتزاز درآمده و عبور دسته های عزاداری که با حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان همراه است، حال و هوای حسینی به این استان ولایت مدار بخشیده است.
اوج برنامه های عزاداری تاسوعای حسینی، بعداز ظهر امروز آغاز می شود و دسته های عزاداری با حرکت در محله های مختلف سمنان به سوگواری می پردازند.
در آیین سوگواری تاسوعای حسینی که در تکایا و مساجد استان سمنان برگزار شد، سخنرانان درباره فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهداف شهادت این امام بزرگوار سخن می گویند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.