به گزارش ایرنا، مهدی نوید ادهم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان گفت: بر اساس چشم انداز برنامه های هنری، ورزشی، علمی و فرهنگی سند تحول آموزش و پرورش، میانگین ظرفیت مدارس باید بین 400 تا 500 نفر باشد تا فضای توسعه آموزشی در آن لحاظ شود.
وی گفت: از 106 هزار مدرسه در کشور 43 هزار مدرسه در شرایط کنونی زیر 50 دانش‌آموز دارد و جدای از مناطق روستایی، ساخت مدارس با ظرفیت زیر 400 یا 500 نفر در مناطق شهری توجیه ندارد.
وی با اشاره به این که خیران باید در متن مدرسه‌سازی کشور حضور داشته باشند، افزود: همه مدارس کشور باید به سمت تبدیل‌شدن به مدارس هیات‌امنایی هدایت شود و برای مشارکت و به عضویت درآوردن خیران مدرسه‌ساز برای حمایت همه جانبه مدارس اقدام شود.
ادهم افزود: در سال 95 در مجموع خیران 10 هزار میلیارد ریال در ساخت مدارس کشور مشارکت کردند.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین که به تصویب مراجع رسیده، گفت: د راین سند تاکید شده که ورودی و استخدام معلمان باید از دانشگاه فرهنگیان انجام شود، زیرا مساله معلم در سند طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین مولفه هاست.
وی تصریح کرد: افراد با گذارندن دورهای آموزش تخصصی در دانشگاه فرهنگیان شایستگی های لازم را فراگرفته و شورای عالی آموزش و پرورش با هر نوع استخدام معلم غیر از دانشگاه فرهنگیان مخالف است.
ادهم با بیان اینکه یکی از اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش تاسیس دانشگاه فرهنگان برای پرورش معلمان و آموزش ضمن خدمت بود، ادامه داد: تغییرات جدی در کتاب های درسی با تغییر رویکرد حافظه‌محوری به سمت تفکرمحوری و تجربه‌محوری در طرح تحول بنیادین محقق شد.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که وزیر آموزش و پرورش آمادگی اجرای کامل طرح تحول بنیادین را دارد، افزود: مدیران آموزش و پرورش در تمام مراتب برای اجرای این طرح آمادگی کامل به همراه عزم ملی و حمایت های همه جانبه سایر دستگاه های مرتبط دارند، در حالی که زیرساخت های این سند هنوز تکمیل نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تمام مدارس در طرح تحول بنیادین باید به فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطی مجهز شوند.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یک میلیون معلم در کشور در حال آموزش به دانش‌آموزان هستند که به آموزش و آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیاز دارند.
به گزارش ایرنا، در این نشست، محمد رضا خباز استاندار، محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد رضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشتند، در سال تحصیلی 96-97 بیش از 120 هزار دانش‌آموز در یکهزار و 16 مدرسه استان سمنان تحصیل می کنند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.