علی اصغرمجد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از10 هزار نفر در بخش کشاورزی در دامغان فعالیت می کنند و راه اندازی اتحادیه و تعاونی کشاورزی برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات این افراد ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: همواره تفکر جمعی در افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در بخش کشاورزی دامغان تاثیرگذار بوده است و باید با هم افزایی بیشتر برای توسعه این شهرستان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه توجه به تعاونی روستایی و کشاورزی می تواند روحیه نقادی را در بین پسته کاران دامغان افزایش دهد و این افراد می توانند با این رویکرد مهم ترین خواسته های خود را از مسوولان مطالبه کنند، ادامه داد: راه اندازی واحدهای تولیدی فرآوری پسته یکی از دغدغه های اساسی کشاورزان دامغان است که می توان با راه اندازی تعاونی برای اجرای این طرح برنامه ریزی کرد.
مجد اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 120 میلیارد ریال برای نصب و تجهیز باغ های پسته دامغان به سامانه های نوین آبیاری اعتبار هزینه شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای امسال هم 100 میلیارد ریال برای تکمیل اجرای این طرح تخصیص می یابد.
فرماندار دامغان تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به اتخاذ راهبرد کیفیت بخشی محصولات کشاورزی بیش از40 هزار تن پسته از باغ های این شهرستان برداشت شد و برداشت امسال از این میزان فراتر رفت.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 درصد پسته استان سمنان در دامغان تولیدی می‌شود و در سال جاری پیش بینی می شود از باغ های این شهرستان 45 هزار تن برداشت شود، تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.