علی شاهینی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پذیرفته شدن 457 دانشجو در 31 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی در این دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه پیام نور شاهرود بیشترین تعدادجذب دانشجو را در بین هشت مرکز و واحد دانشگاه پیام نور استان سمنان به خود اختصاص داده است .
وی ادامه داد : بیشترین دانشجو در رشته های حقوق، روان شناسی، حسابداری، علوم تربیتی، علوم ورزشی و زیست شناسی پذیرفته شدند .
وی بر بالا بودن سطح علمی دانشجویان دانشگاه پیام نور در کشور، تاکید کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه به راحتی در مقاطع تحصیلی بالاتر قبول می شوند به گونه ای که بین 40 تا 50 درصد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان پیام نور هستند.
شاهینی اضافه کرد: بیشترین قبولی در آزمون های وکالت، قضاوت و سردفتری هم مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور است.
وی با بیان اینکه آموزش در این دانشگاه دولتی به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی انجام می شود، افزود: آموزش و سنجش در این دانشگاه از یکدیگر جداست به گونه ای که همه دانشجویان پیام نور کشور، از یک منبع درسی استفاده کرده و در یک زمان به یک سری سوال طرح شده پاسخ می دهند و این نمونه واقعی عدالت آموزشی است.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود امکان هم زمان تحصیل در دانشگاهی دیگر، نرخ پایین شهریه، اختیاری بودن حضور در کلاس و امکان تغییر رشته را از مزایای تحصیل در این دانشگاه برشمرد و گفت: دانشجویان می توانند به هریک از 450 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور کشور به طور دائم یا موقت منتقل شده و یا پایان ترم در هر یک از این مراکز امتحان دهند.
شاهینی یادآور شد: دانش نامه اعطا شده به افراد در پایان دوره تحصیلی، بدون ذکر نام مرکز و یا واحد دانشگاهی بوده و فقط نام دانشگاه پیام نور بر آن درج می شود.
وی همچنین با تاکید بر نبود مشکل فضای آموزشی در این دانشگاه، بیان کرد: امکانات سالن های ورزشی و آزمایشگاه های داخل دانشگاه و یا درصورت نیاز بر اساس توافق، امکانات دیگر دانشگاه ها نیز در اختیار دانشجویان دانشگاه پیام نور قرار می گیرد.
شاهینی کمبود آب برای ایجاد فضای سبز را یکی از دغدغه های مسوولان و دانشجویان این دانشگاه دانست و گفت: در حوزه آب باید تدبیری اندیشیده شود چرا که برخی از مراکز بیش از نیاز خود آب دارند و یا بیش از نیاز فضای سبز ایجاد کرده اند در حالی که دانشجویان پیام نور از داشتن فضای سبز بی بهره اند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نتوانسته است آن طور که باید، توسعه یابد، افزود: امید است با پیگیری های انجام شده از سوی نماینده شهرستان، مسوولان وزارت علوم به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
دانشگاه پیام نور شاهرود دارای 2 هزار دانشجو و 12 عضو هیات علمی در 33 رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد است. همچنین 250 استاد مدعو با این دانشگاه همکاری می کنند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.