غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان باید به زیرساخت های سرمایه گذاری توجه کرد و تامین آب در بخش صنعت برای عملیاتی سازی این راهبرد در اولویت قرار دارد.
وی اظهارداشت : کمبود آب دربخش صنعت و کشاورزی مانعی جدی در اجرا نشدن طرح های توسعه اقتصادی در گرمسار است و انتقال آب از سد نمرود تهران به این شهرستان می تواند در کاهش آمار بیکاری در غرب استان تاثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان کرد : بیش از سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از سد نمرود به گرمسار اعتبار نیاز است که دولت دوازدهم با تخصیص اعتبار برای عملیاتی کردن این طرح مهم ملی اقدام کند.
کاتب تصریح کرد : باید با فراهم کردن زیرساخت ها ، مسوولان دستگاه های اجرایی اعتماد فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در گرمسار جلب کنند و نبود این زیرساخت ها در تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرستان تاثیرگذار است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از گام اول منطقه ویژه ای اقتصادی گرمسار تعداد قابل توجه ای از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان اعلام آمادگی کردند و با تامین منابع آبی موجود و گاز رسانی تا چند سال آینده، تعداد قابل توجه ای واحد تولیدی در این منطقه راه اندازی می شود.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.