آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : محرم حسینی فقط نباید برای گریاندن مردم باشد بلکه باید فرهنگ اصیل عاشورایی را برای پیروی از رهبر زمان به آحاد جامعه آموزش داد.
وی اظهارداشت : سینه زنی و زنجیر زنی از عزاداری های معمول در نقاط مختلف استان سمنان است و نباید برای سوگواری سبک های دیگری برای گریاندن مردم ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد : فرهنگ اصیل محرم حسینی در پایداری ، عزت و سربلندی ایران اسلامی تاثیر شایانی دارد و باید این نماد الهی هر ساله در نظام مقدس جمهوری اسلامی برجسته تر باشد.
وی با بیان این که ایران اسلامی همزمان با سوگواری امام حسین (ع) غرق در اشک و ماتم می شود ، اضافه کرد : باید از این روزهای پرفضیلت محرم برای بخشش گناهان و پیروی از امام حسین (ع) و برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی بهره گرفت.
امام جمعه سمنان تاکید کرد : امسال فرهنگ ناب عاشورایی در سوگواریی محرم حسینی برای گسترش فضای معنوی در جامعه نسبت به سال های گذشته برجسته تر باشد.
وی ادامه داد : مردم مومن استان سمنان همزمان با سراسر کشور برای عزاداری ماندگار و برجسته در محرم حسینی امسال آماده شدند و باید با فرهنگی اصیل از خون امام حسین (ع) و یاران با وفایش پاسداری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اضافه کرد : رشادت های جوانان انقلابی ایران اسلامی در کشورهای عراق و سوریه از واقعیت های محرم حسینی نشات می گیرد و فرهنگ عاشورایی به معنی واقعی در ایران اسلامی نهادینه شده است.
یک هزار و 400 هیات مذهبی در استان سمنان فعالیت دارد بیش از 2 هزار و 200 مداح در این استان شناسایی شدند، 114 مبلّغ در دهه ولایت به نقاط مختلف استان اعزام شدند و اعزام مبلغ برای ماه ها محرم و صفر در برنامه سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.