به گزارش ایرنا، ویلیام مکس فلمن وایتر روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی سمنان در اتاق بازرگانی این استان گفت: روابط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در سطح بالایی قرار دارد و روابط تجاری و اقتصادی نیز باید به این حد برسد و از 75 میلیون دلار در سال افزایش یابد.
فلمن وایتر اضافه کرد: در زمان فعالیت دولت تدبیر وامید در ایران، سطح روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران وآفریقای جنوبی به بالاترین سطح خود در 50 سال گذشته رسید و عمق دوستی و همکاری های تجاری و اقتصادی بین 2 کشور بسیار پایدار است.
سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی به منظور گسترش روابط تجاری، توسعه پایدار و رونق اقتصادی در 2 کشور یکسان می شود، گفت: زیرساخت های سرمایه گذاری در ایران بسیار قابل توجه است و به فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی پیشنهاد می کنیم که در این کشور سرمایه گذاری کنند.
وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی ظرفیت لازم برای صادرات محصولات کشاورزی و انتقال علوم در بخش معدن را به ایران داراست و باید با بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی برای افزایش اشتغال جوان دانش‌آموخته در 2 کشور برنامه ریزی کرد.
وی اضافه کرد: رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران، مهم ترین زیرساخت های سرمایه گذاری در سمنان را رصد کرده و در چند ماه آینده رویداد های خوبی در بحث صادرات و واردات کالا بین 2 کشور اتفاق می افتد.
سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران گفت: استان سمنان از زیرساخت های مهم گردشگری و تجاری برخوردار است و سرمایه‌گذاران آفریقای جنوبی آمادگی دارند برای رونق اقتصادی در ایران به این استان سفر کنند.
ویلیام مکس فلمن وایتر، سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی در سفری 2 روزه، بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدات و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان سمنان را در برنامه دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.