ابوالفضل حسن بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نمی توان با رویکرد حزبی و جناحی برای رفع مشکل بیکاری در جامعه گام برداشت و برای رفع معضلات نیاز به هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی است.
وی اظهارداشت : بیکاری جوانان دانش آموخته باید با اتخاذ راهبردی هدفمند در چهار سال آینده برطرف شود و با توجه به زیرساخت های موجود سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال در کشور برنامه ریزی کرد.
وی ادامه داد : اکنون کمبود آب به عنوان یک معضل بسیار مهم و نگران کننده در سمنان مطرح است که باید با برنامه ریزی های هدفمند در کمترین زمان ممکن برای رفع این نابه سامانی در این استان تلاش کرد.
حسن بیگی تصریح کرد : راه افزایش اشتغال و رونق کسب و کار اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی است و باید با این رویکرد برای کاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : در دولت یازدهم قدم های مطلوبی برای افزایش اشتغال با ارایه تسهیلات رونق برداشته شد که باید در چهارسال آینده هم این راهبرد ادامه یابد.
وی اضافه کرد : کمبود آب یکی از معضل های اساسی در اجرایی نشدن طرح های اقتصادی در سمنان است و با انتقال آب خزر ،آمار نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی در این استان کاهش می یابد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های کشاورزی در سمنان فراهم است و باید برنامه ریزی های اصولی رونق اقتصادی را در این استان دوچندان کرد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.