محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای رفع مشکلات اقتصادی در سمنان باید به بخش خصوصی میدان داد و دولت تدبیر و امید به خوبی این راهکار ارزشمند را برای رفع چالش بیکاری در کشور درک کرده است.
وی اظهارداشت : کشور را نمی توان با اعتبارات دولتی اداره کرد و باید با راهکاری حکیمانه از مردم خواست تا با خارج کردن پول های خود از بانک ها، در بازار سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد : مردم باید به این آگاهی برسند که برای افزایش اشتغال در کشور باید با سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی همگام با دولت در مسیر توسعه اقتصادی در ایران اسلامی قرار گیرند.
خباز اضافه کرد : به دستگاه های اجرایی سمنان یادآوری های لازم برای همکاری و تسهیل امور برای فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی شده است.
استاندار سمنان تصریح کرد : برای کاهش نرخ بیکاری در این استان باید به بخش خصوصی میدان داد و رفع مشکل اقتصادی در سمنان با سرمایه گذاری ها ارتباط مستقیمی دارد.
وی اضافه کرد : تاپایان امسال براساس برآوردها اولیه با قرار گرفتن تفاهم نامه های اقتصادی 71 هزار میلیارد ریال استانداری با بخش خصوصی در مرحله عملیاتی، اشتغالزایی قابل توجه ای در سمنان ایجاد می شود.
استاندار سمنان گفت : سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی در کشور از دستاوردهای برجام است و آحاد جامعه قدردان زحمات دولت دوازدهم هستند.
وی ادامه داد : اجرای دقیق برنامه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کلید رفع مشکلات اقتصادی در سمنان است و باید این راهبرد در اجرای طرح های سرمایه گذاری مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.