محمدرضا رازیان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: در شرایط کنونی اشتیاق فرزندان در استفاده از فضای مجازی و این حس فرزندان به فضای مجازی و عصر فناوری، رشد و تعالی در سایه فضای مجازی باید دغدغه اصلی والدین باشد.
مدیر دفتر سازمان فضای مجازی سراج استان سمنان گفت: امروز والدین دغدغه رشد و تعالی در سایه فضای مجازی در زندگی فرزندان خود را دنبال کرده و فرزندان نیز هرچه بیشتر نیاز به شناخت فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به منظور ایفای نقش فعال در این عرصه را پیگیری می کنند که مدیریت این فضا جز با شکل گیری و تقویت نهضت سواد فضای مجازی در جامعه محقق نخواهد شد.
رازیان با بیان اینکه امروز اگر نتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم، این فناوری ما را مدیریت خواهد کرد که کسب سواد فضای مجازی، لازمه مدیریت آن است، اضافه کرد: در راستای مدیریت فضای مجازی، سازمان سراج استان سمنان در نظر دارد دومین دوره تخصصی راهنمایان سواد فضای مجازی را برگزار نماید.
رازیان با بیان اینکه امیدواریم تا با برگزاری این دوره تخصصی شاهد یک حرکت عظیم در تقویت نهضت سواد فضای مجازی در استان سمنان باشیم، از برگزاری دومین دوره تخصصی استانی تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی سمنان در تاریخ 22 الی 24 شهریور 96 خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی فراگیران با علائم اعتیاد به اینترنت و ارائه راهکارهای مناسب به‌منظور پیشگیری از این اختلال، کیفیت‌بخشی به ارتباطات زوجین و تعامل سازنده در فضای حقیقی و مجازی است.
وی اضافه کرد: ارتقا مهارت استفاده مناسب و مؤثر از رسانه در خانواده به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها، آشنایی با راهکارهای اثربخش برای ایمن‌سازی فرزندان در فضای مجازی، توانمندسازی مخاطبان از طریق آموزش الگوهای والدگری، تربیت فرزند به‌منظور برقراری ارتباط مؤثر و پیشگیری هوشمندانه از گرایش فرزندان به رابطه‌های نامناسب در فضای مجازی از دیگر اهداف برگزاری این دوره تخصصی است.
مدیر دفتر سازمان فضای مجازی سراج استان سمنان تصریح کرد: این دوره با محوریت خانواده برگزار می‌شود و آشنایی با آسیب‌های جسمی، روحی و روانی حاصل از استفاده نادرست از فضای مجازی و لزوم اطلاع‌رسانی درباره آن، از مهم‌ترین ثمرات این دوره خواهد بود.
رازیان با اشاره به ضرورت پرورش مربیان و تجهیز آنان به دانش فضای مجازی، تاکید کرد: تقویت تفکر انتقادی و پرسشگری در مخاطب با‌ توجه به گسترش جدی رسانه‌ها و فضای مجازی در دوره اخیر امری ضروری به‌نظر می‌رسد چراکه این مخاطب است که باید رسانه و فضای مجازی را مدیریت کند.
رازیان این دوره آموزشی را مقدمه‌ای برای ایجاد نهضت فضای مجازی در استان سمنان خواند و افزود: برای انسجام‌بخشی به روند فعالیت مربیان، پس از شناسایی افراد مستعد از سراسراستان، آموزش‌ها و محتوای مرتبط را در قالب 2 دوره آموزشی به آنان ارائه می دهیم تا درنهایت هر یک از مربیان در شهرستان و شهر خود به آگاه‌سازی جامعه نسبت به فضای مجازی و ویژگی‌های آن اقدام کنند.
وی افزود: اولین دوره استانی تربیت مربی راهنمایان سواد فضای مجازی با محوریت آگاه‌سازی و پیشگیری در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و دومین دوره این کارگاه با رویکرد خانواده از 22 شهریورماه 96 اجرا می‌شود.
رازیان تصریح کرد: دانش خانواده، مخاطب شناسی، تسهیل‌گری و تفکر انتقادی دروس پایه و اعتیاد به اینترنت، روابط میان فردی فرزندان با تأکید بر فضای مجازی و روابط زوجین در فضای مجازی از دروس تخصصی این دوره است.
مدیر دفتر سازمان فضای مجازی سراج استان سمنان گفت: سازمان سراج همواره به دنبال ترویج ارزش ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی، ممانعت از رخنه ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی، ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی در جامعه است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.