به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر فاضلی روز شنبه در اولین نشست تاسیس جامعه خیران حوزه علمیه استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری با اشاره به آغاز طرح تشکیل هیات امنای خیران حوزه علیمه خواهران از سال 1394، گفت: تا کنون در 14 استان مجمع خیران تشکیل شده، سمنان پانزدهمین استان کشور در این زمینه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور در 20 استان و تا پایان امسال در تمام استان های کشور مجمع هیات امنای حوزه علمیه خواهران تشکیل شود.
وی با بیان این که نیمی از جامعه کشوری را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: باید برای جامعه زنان که قشر تاثیرگذار جامعه هم هستند در زمینه فرهنگی ، آموزشی ، تعلیم و تربیت برنامه ریزی شود و این مهم به وسیله حوزه علمیه خواهران به خوبی میسر می شود.
فاضلی با تاکید به مشارکت خیران در پشتیبانی از حوزه علمیه خواهران اضافه کرد: مشارکت خیران می‌تواند در مسایلی مانند تاسیس ،احداث، تعمیر ، نگهداری، توسعه و هزینه جاری مدارس، فراهم کردن تشکیلات در امر ازدواج ،مسکن و بهبود بیماری برای دانش آموختگان هزینه شود.
مدیر عامل جامعه خیران حوزه علمیه خواهران کشور با بیان این که از تاسیس حوزه علمیه خواهران 20سال می گذرد، ابراز امیدواری کرد: در کشور 500 حوزه علمیه خواهران با 80 هزار دانشجو طلبه و 50 هزار دانش‌آموخته وجود دارد.
استاندار سمنان هم از این گردهمایی گفت: خیران با مشارکت در این کار خداپسندانه می توانند از آثار و برکات معنوی آن بهره مند شوند.
محمد رضا خباز با بیان این که بالغ بر 60 درصد جمعیت استان سمنان را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: در امر تعلیم و تربیت نقش حوزه علمیه خواهران به مراتب بیشتر از حوزه علمیه برادران است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان هم در این گردهمایی با اشاره به اینکه شاخص کامیابی کشور 106 است که این شاخص خوبی برای کشور ما نیست و باید تلاش کنیم شاخص کامیابی کشور را ارتقا بخشیم، افزود : یکی از راه های افزایش شاخص کامیابی و کاهش ناهنجاری های جامعه سرمایه گذاری و تلاش برای حضور پررنگ دین در جامعه است که می توان این کار را با حضور طلبه در جامعه برای راهنمایی جوانان انجام داد.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صابریان با اشاره به این که در استان سمنان 11 مدرسه علمیه خواهران برای تربیت طلبه فعال است، تصریح کرد :ضروری است جمعی از خیران کار پشتیبانی حوزه علمیه خواهران را برعهده بگیرد تا بتوانیم بهتر خدمت کنیم و جامعه ای پویا تر برای مدیریت آسیب های اجتماعی داشته باشیم.
در بخشی دیگر از این گردهمایی رابط واحد امنا و خیران حوزه علمیه خواهران با بیان این که در استان بیش از110هزار دانشجو و120 هزار دانش آموز وجود دارد و نسبت دانشجو به جمعیت در استان سه برابر استاندارد کشوری است، گفت: این آمار نشان می دهد نیاز به حوزه علمیه خواهران بیش از گذشته احساس می شود تا بتوانیم ناهنجاری و آسیب های اجتماعی در نوجوانان را مدیریت کنیم.
حسن سعدالدین تصریح کرد: برای توسعه و اثربخشی بهتر باید در جهت مشارکت مردمی قدم برداریم و خیران حضور پررنگ داشته باشند.
در پایان این گردهمایی با حضور سید عباس دانایی فرماندار و جمعی از مسوولان و خیران سمنان، با رای گیری، رییس، بازرس و هیات مدیره جامعه خیران حوزه علمیه خواهران انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2هزار طلبه بالغ بر 70 درصد در سطح 2 معادل مقطع کارشناسی و حدود 30 درصد در سطح سه معادل مقطع کارشناسی ارشد در واحدهای خواهران مشغول تحصیل هستند.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.