ایرج حیدریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود آب در تمامی شهرستان های این استان محسوس است و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی برای صرفه جویی این منابع خدادادی ضروری است.
وی اظهارداشت : بیش از 10 روستای دامغان، هشت شهرستان گرمسار و 15 روستا در شهرستان های شاهرود و میامی در شرایط فرابحرانی کمبود آب آشامیدنی قرار دارند که باید با تامین و تولید آب برای رفع این چالش تلاش کرد.
وی تصریح کرد : کمبود آب در مهاجرت از مناطق روستایی و راه اندازی نشدن بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر در سمنان بسیار تاثیرگذار بوده است.
حیدریان یادآور شد : حفرچاه در طولانی مدت می تواند به روند تنش بیابانزایی در نقاط مختلف کشور تاثیرگذار باشد و بنابراین طرح های دیگری باید برای تولیدآب مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان افزود : انتقال آب از حوزه های مختلف به سمنان اقدامی ارزشمند است که باید در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.
حیدریان تصریح کرد : شرکت آب منطقه ای سمنان همچنان مذاکرات فشرده ای را با سازمان حفاظت محیط زیست برای انتقال آب از سرچشمه های قطری به شاهرود و آب دریای خزر به سمنان درحال انجام است و در آینده ای نزدیک مهم ترین دستاورد این نشست ها به مردم اطلاع رسانی می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد : رفع کمبود آب در این استان را می توان با مدیریت و فرهنگ سازی مصرف برطرف کرد و واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر باید به امر صرفه جویی توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.