محمود قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : برای رفع مشکلات و کاهش نرخ بیکاری در کشور باید به برجام اعتماد کرد و در میان مدت بخش قابل توجهی از چالش های اقتصادی با این توافق نامه هسته ای برطرف می شود.
وی اظهارداشت : در سال 92 کشور ایران با تحریم های ناجوانمردانه از سوی برخی از کشورهای جهان مواجه بود اما با توافق بر سر برنامه هسته ای ، رونق و آبادانی به کشور بازگشته است.
وی تصریح کرد : برجام در یکسال گذشته اثرهای بسیار مطلوبی در زمینه کاهش تورم و رکود در بازار اقتصادی ایران داشت و در دولت دوازدهم نیز برای افزایش اشتغال در کشور تلاش می کند.
قنبری اضافه کرد : مخالفان دولت در بیان نقدها نباید رویکرد تخریبی نسبت به دولت داشته باشند که با توجه به این اصل هم افزایی و وحدت برای رفع گرفتاری های مردم افزایش می یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : دولت و بخش خصوصی برای افزایش اشتغال در کشور باید با یکدیگر تامل سازنده داشته باشند و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی با میدان دادن بخش های اقتصادی غیردولتی در ایران اسلامی محقق می شود.
وی تصریح کرد : در 2 سال گذشته بیش از هفتاد هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی از سوی دولت تدبیر و امید با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سمنان منعقد شد که این امر در کاهش نرخ بیکاری استان بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.