به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در نشست خبری در این سازمان گفت: در شهرستان گرمسار در استان سمنان فردا واحد تولیدی قارچ نجم ایوانکی با ظرفیت 600 تن با صرف اعتبار 45 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به اشتغال برای 45 نفر به صورت مستقیم و 75 نفر به صورت غیرمستقیم می شود و طرح توسعه و ساخت گام دوم مجموعه قارچ نجم نیز با ظرفیت 700 تن نیز آغاز می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کارخانه تولید دام و طیور کشاورزی گرمسار که به صورت تعاونی فعالیت دارد با 2 هزار و 148 عضو و ظرفیت تولید 60 هزار تن مواد پروتئینی در سال با صرف اعتبار 68 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به اشتغال 20 نفر می شود.
در هفته دولت در استان سمنان 487 طرح به ارزش سه هزار و 100 میلیارد ریال در شهرستان های مختلف افتتاح شد که برای 754 نفر اشتغالزایی داشت.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.