به گزارش ایرنا، حمید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن جلسات مدیریت امور عشایری سمنان، افزود: این صندوق های خرد به منظور ایجاد زمینه فعالیت زنان عشایر استان در زمینه‌های مختلف مانند گیاهان دارویی و تولید صنایع دستی در چهار سال دولت تدبیر و امید در استان سمنان تاسیس شد.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم برای جلوگیری از استفاده سوخت فسیلی و تخریب منابع طبیعی 6 هزار و 460 عدد سیلندر گاز بین عشایر توزیع و هشت هزار و 800 کیلومتر راه عشایری در استان سمنان نگهداری و مرمت شد.
مدیر کل امور عشایر استان سمنان، بهسازی 36 دهنه چشمه، اجرای 21 هزار و 520 متر خط انتقال آب، مرمت و لایروبی 16 رشته قنات، ساخت و نصب 305 متر آبشخور فلزی، تعمیر و مرمت 12 حلقه چاه مالداری و ساخت 425 مترمکعب منبع ذخیره آب با مصالح ساختمانی را برخی از اقدامات دوره چهار ساله دولت تدبیر و امید برای عشایر استان سمنان برشمرد.
حسینی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 65 میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی زنجیره تولید با ایجاد اشتغال برای 90 تن و تولید 545 تن گوشت قرمز به 485 خانوار عشایر اعطا شد.
وی با اشاره به این که عشایر استان سمنان حدود سه درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، گفت: با وجود این درصد کوچک عشایر نقش بسیار تاثیرگذار در تولید گوشت قرمز و فراورده های لبنی دارد.
وی با اشاره به این که حدود 460 هزار راس میش و بز شیرده در استان وجود دارد، گفت: در استان سمنان عشایر 32 نوع شیر و فراورده لبنی به میزان 6 هزار و 400 تن در سال تولید می‌کنند که خام فروشی این میزان شیر ارزش ریالی برابر 360میلیارد ریال دارد.
وی افزود: عشایر استان سمنان با داشتن حدود یک میلیون دام سبک سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش سه هزار و 400 میلیارد ریال تولید می کنند.
مدیر کل امور عشایر استان سمنان با بیان این که اعتبارات این مدیریت رشد 70 درصدی داشته است، اضافه کرد: در 2 سال گذشته 95 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل به عشایر واجد شرایط اعطا شد.
به گزارش ایرنا، سرانه دام عشایر استان 250 راس و نسبت دام عشایر استان به کشور سه و بیست و پنج دهم درصد است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.