سید جواد رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا در جریان بازدید از این رسانه در سمنان، افزود: امسال مردم شهرستان های دامغان، سرخه، آرادان و میامی با هم 400، گرمسار 140، سمنان 100، مهدیشهر 60 ، شاهرود 120، بسطام 35 و روستای طرود 25 راس گوسفند، چهار نفر شتر و 10 راس گاو به مناسبت عید قربان و مشارکت با کمیته امداد برای توزیع میان مددجویان اهدا می کنند.
وی با بیان این که سال گذشته 730 راس گوسفند و سه نفر شتر به ارزش پنج میلیارد و 365 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی در عید قربان از سوی مردم و مراکز نیکوکاری استان سمنان برای توزیع میان مددجویان اهدا شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال این رقم به یک هزار گوسفند قربانی برای اهدا برسد و سمنان یکی از استان های شاخص در کمک خیران به نیازمندان جامعه است.
رضوی با بیان این که جامعه هدف برای توزیع گوشت قربانی تمام مددجویان در سراسر استان سمنان است، خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به این کار پسندیده دارند می توانند قربانی خود را به محل های مخصوص تعیین شده کمیته امداد تحویل دهند تا با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی در محل ذبح، سپس بعد از انتقال به کشتارگاه، کار توزیع میان مددجویان تکمیل شود.
وی افزود: افراد متمایل به شرکت در این کار خداپسندانه که توانایی خرید گوسفند ندارند، می توانند کمک های نقدی خود را به هر میزان به همین نیت به کمیته امداد در استان سمنان اهداکنند تا این نهاد با تجمیع کمک ها به قربانی برای توزیع بین نیازمندان اقدام کند.
به گزارش ایرنا، تعداد کل مددجویان کمیته امداد استان سمنان 24 هزار تن است و در سال هشت هزار مددجو به این اداره کل مراجعه حضوری دارند و سالانه یک هزار مددجو با استقلال مالی از طریق مهارت آموزی و اشتغال از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.