به گزارش ایرنا، مهدی سلامتی روز دوشنبه در نشست خبری در استانداری سمنان، افزود: در دولت یازدهم بیش از200 پروانه اکتشاف، 187 گواهی کشف و 232 پروانه بهره برداری از معدن با اشتغال‌زایی برای یک هزار و 700 نفر صادر شد.
وی با بیان این که صادرات گمرک استان سمنان در دوره چهار ساله کار دولت تدبیر و امید 541 میلیون دلار و واردات به استان 204 میلیون دلار بود، افزود: 684 کارت بازرگانی برای متقاضیان در استان سمنان در دولت یازدهم‌ تمدید و 238 کارت بازرگانی صادر شد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مهمترین اقدام دولت یازدهم را تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با چهار گروه زیر بنایی دانست و تصریح کرد: 600 نشست کارگروه به ریاست معاونان استانداری درباره مشکلات استان و هشت کارگاه آموزشی و همایش بزرگ مفاهیم اقتصادی در استان برگزار و برای 61 دستگاه اجرایی برنامه عملیاتی تدوین شد.
وی با بیان این که 30 طرح صنعتی و معدنی مهم و تاثیرگذار استان سمنان در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کارگروه شناسایی شد، خاطرنشان کرد: به 25 واحد از 30 واحد تسهیلات اعطا شده و یا به تدریج در حال دریافت تسهیلات هستند که پنج هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری دوباره اختصاص یافته و 6هزار شغل ایجاد خواهد شد.
سلامتی، راه اندازی درگاه الکترونیکی ستاد اقتصاد مقاومتی، تهیه اسناد و شناسایی ظرفیت ها، عضویت بانک های خصوصی در شورای هماهنگی بانک ها، برگزاری اولین همایش سرمایه گذاری پسابرجام در سمنان و شناسایی واحدهای تعطیل و زیر تملک بانک ها را از دیگر اقدامات مهم دولت تدبیر و امید دانست و گفت: از 71 واحد زیر تملک بانک ها 22 واحد راه اندازی دوباره شد .
وی با بیان این که دولت یازدهم به برنامه هدف خود برای رونق تولید و خروج از رکود دست یافت، تصریح کرد: در برنامه هدف پیش بینی 151میلیون دلار بود که در سال 95 این رقم به 128میلیون دلار رسید و برای جذب سرمایه‌گذار پیش‌بینی 75 میلیون دلار بود که به 82 میلیون دلار و رشد 110 درصدی رسید.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری با تشکیل جلسات کارگروه و تسهیلات و اشتغال، گسترس مراودات اقتصادی با دیگر کشورها، فعال کردن واحدهای صنعتی راکد و جبران کارکرد کمتر از ظرفیت، حمایت از سرمایه گذار و توسعه صادرات را برخی از اقدامات و برنامه های دولت دوازدهم برای آینده دانست.
به گزارش ایرنا، در هفته دولت 486 طرح عمرانی ، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 310 میلیارد تومان با ایجاد 754شغل در استان سمنان در حال افتتاح است، این تعداد طرح شامل 452 طرح عمرانی با اعتبار 196 میلیارد تومان و 35طرح اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 111میلیارد تومان است.
6103/ خبرنگار: الناز ملکی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.