به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز یکشنبه در نشست ستاد دهه ولایت و امامت استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، افزود: ولایت به عمل باز می‌گردد و برای عمل کردن به آن باید به زندگی امام علی (ع) نگاه کرد و درس گرفت.
وی تاکید کرد: همه باید زندگی ساده امام علی (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، امروزه زندگی بسیاری از مردم اشرافی شده است که این نوع زندگی در مسیر سبک زندگی امیرالمومنین(ع) قرار ندارد.
وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) بسیار ساده زندگی می کردند که بسیاری از مردم این موضوع را فراموش کرده اند و به زندگی اشرافی تمایل پیدا کرده اند، یادآور شد: ولایت بعد از توحید یک اصل مهم است، با توحید می توان از بلایا و بدی ها در امان بود و به نوعی توحید حصار خداست و پناهگاهی برای مردم است.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: توحید و ولایت درکنار هم قرار گرفته اند و باید به این ٢ اصل مهم توجه ویژه داشت و نباید توحید و ولایت مورد غفلت قرار بگیرد.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه رسالت پیامبر(ص) با توحید آغاز شد و رسالت ایشان نیز با ولایت که همان غدیرخم است پایان یافت، ادامه داد: واقعه غدیرخم روز استثنایی بود که باید در جامعه به آن توجه ویژه شود، باید آن را گرامی داشت تا مردم به اهمیت زیاد آن پی ببرند.
امام جمعه سمنان گفت: برنامه های دهه امامت و ولایت باید بسیار باشکوه برگزار شود و رسانه‌ها نیز برنامه های خود را در این زمینه باید افزایش دهند و به این مناسبت توجه ویژه داشته باشند.
در این نشست محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دیگر مسوولان دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی برنامه های پیش بینی شده خود را برای این دهه بیان کردند.
به گزارش ایرنا، دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، امسال از جمعه دهم شهریور تا شنبه هجدهم شهریور قراردارد و بازسازی واقعه عید غدیر خم در بوستان کوهستان سمنان و سخنرانی مفسران و مبلغان مهمترین برنامه دهه امامت و ولایت است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.