به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی شنبه شب در ارایه گزارش عملکرد خود در جمع مردم دامغان در مسجد جامع این شهر گفت: در یک سال گذشته در خصوص حل مشکلات شهرستان دامغان بیش از 60 جلسه با وزیران و مسوولان کشوری داشتیم و مناطق محروم شهرستان که از بودجه منطقه محروم برخوردار نبودند، اکنون می توانند از این سهمیه در جهت آبادانی استفاده کنند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بیکاری در شهرستان دامغان باید بین 2 تا سه هزار و 500 اشتغال ایجاد شود تا این مشکل برطرف شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر چهار هزار نیروی کار زابلی و اتباع افغان در باغ‌ها و مزارع دامغان اشتغال دارند و جوانان تحصیل کرده دامغانی از نعمت شغل محروم هستند که باید بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود.
حسن بیگی در ادامه افزود: طی یک سال گذشته تا کنون بیش از 20 سفر توسط استاندار و مدیران کل استان سمنان به شهرستان دامغان انجام شده است که مشکلات هر روستا به صورت جداگانه مطرح و طبق اولویت بندی در حال رفع است.
وی اضافه کرد: احداث اتوبان تهرانـ مشهد و باند دوم دامغانـ اصفهان دو طرح عظیم وزارت راه و ترابری است که کلنگ این دو طرح تا پایان مهر 96 توسط وزیر راه و ترابری زده خواهد شد.
حسن بیگی تصریح کرد: به منظور احداث باند دوم دامغانـ اصفهان، پیمانکار مورد نظر از بین 42 پیمانکار ملی و بین المللی انتخاب شده است که به دلیل کمبود اعتبارات، از طریق فروش اوراق، هزینه پیمانکاران تا دو سال دیگر پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: به دلیل تردد بالای خودرو در مسیر دامغان تا روستاهای جنوبی، قطعه اول این جاده با اعتبار 67 میلیارد تومانی از دامغان تا 55 کیلومتری این شهر احداث خواهد شد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل هماهنگی بین مسوولان و همدلی به وجود آمده در شهرستان، اقدامات به خوبی در حال پیشرفت است و طبق تصمیم گیری انجام شده مقرر شد تا مسوولان شهرستان به صورت مداوم گزارش عملکرد خود را در بین مردم ارائه دهند.
علی اصغر مجد فرماندار و برخی مسوولان شهرستان دامغان در این نشست گزارشی از عملکرد خود در بخش های مختلف ارایه دادند.
به گزارش ایرنا، چهار طرح راه و ترابری شهرستان دامغان با اعتبار پنج میلیارد و 6٨9 میلیون تومان در هفته دولت بهره برداری می شود.
در هفته دولت امسال 487 طرح با اعتبار 310 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 754 نفر در استان سمنان بهره برداری می شود که در شهرستان دامغان 70 طرح عمرانی، اقتصادی و کشاورزی با صرف بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.