به گزارش ایرنا، فرماندار شاهرود روز یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در هتلی در بسطام، افزود: از این تعداد 125 طرح عمرانی با اعتبار 64 میلیارد و 424 میلیون تومان و 16 طرح اقتصادی با اعتباری 43 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح طرح های عمرانی شاهرود در هفته دولت برای 238 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: از میان 16 طرح اقتصادی، پنج طرح مربوط به شهر شاهرود، 2 طرح در بخش مرکزی، 6 طرح در بسطام و در بیارجمند نیز سه طرح اقتصادی به بهره برداری می رسد که برای آن 43 میلیارد و 418 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
معاون استاندار سمنان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 23 طرح در شاهرود، بیان کرد: از این تعداد هشت طرح در شهر شاهرود، سه طرح در بخش مرکزی، پنج طرح در بخش بسطام و هفت طرح نیز در بیارجمند عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به بهره برداری از هتل قصر بسطام، بیان کرد: این طرح از سال 80 توسط هیات امنای امامزاده محمد(ع) بسطام آغاز شد، اما با گذشت 12 سال نیمه‌تمام مانده بود.
حسین خواجه بیدختی با اشاره به اینکه از سال 92 سرمایه گذاری با تملک این مجموعه طرح را آغاز و تکمیل کرد، گفت: این هتل در زمینی به مساحت سه هزار و 406 متر مربع و با زیربنای پنج هزار و 606 متر مربع در پنج طبقه با هزینه 2 میلیارد و 400 تومان ساخته شده و برای 50 نفر شغل ایجاد می کند، این هتل ظرفیت پذیرایی از یکهزار نفر را دارد و دارای 36 سوئیت و اتاق است.
محمدرضا خباز استاندار سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، سیدحسن حسینی نماینده مردم شاهرود و بسطام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان های شاهرود و بسطام در این آیین حضور داشتند و پیش از آن نیز با حضور در گلزار شهدا به مقام شهدا ادای احترام و با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
با افتتاح طرح های میراث فرهنگپی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در هفته دولت امسال، مراکز اقامتی استان به 69 مرکز شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری افزایش می یابد که این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران و ظرفیت اقامتی رسمی بیش از 2 هزار نفر شب است.
در هفته دولت امسال 487 طرح با اعتبار 310 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 754 نفر در استان سمنان بهره برداری می شود.
7359/6103 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.