به گزارش ایرنا، جان تورنس روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی سمنان درسالن مدیریت بحران استانداری افزود: در سه ماه گذشته به بیش از 50 سرمایه گذار خارجی به صورت تلفنی مذاکرات فشرده ای برای حضور در همایش سرمایه گذاری سمنان از سوی این فدراسیون جهان انجام شده است.
وی اظهارداشت : از سرمایه گذاران خارجی که برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند خواسته شد تا نقشه های راهبردی سرمایه گذارای را به مسوولان برگزاری همایش ارایه دهند.
تورنس تصریح کرد : تنها برگزاری همایش اقتصادی به تنهایی نمی تواند موجب رونق و افزایش اشتغال باشد بلکه باید به زیرساخت های صنعتی و تولیدی بیشتر توجه شود.
رئیس فدراسیون جهانی مناطق ویژه آزاد و ویژه اقتصادی جهان گفت: برای برگزاری این همایش با معاون اول رئیس جمهوری ایران، وزیر صنعت،‌معدن و تجارت ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران مکاتباتی شده است که امیدواریم با استقبال و شرکت این افراد در این نشست روبه رو شود.
تورنس تصریح کرد: در این همایش سرمایه گذارای که در 29 آبان امسال برگزار می شود سازمان جهانی یونیدو، اتاق بازرگانی پاریس فرانسه، اتاق بازرگانب ژنو سوییس شرکت می کنند.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.