به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد ، افزود : دولت یازدهم قدم های بسیار ارزشمندی را برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار برداشته است و دولت دوازدهم هم با اقتدار در مسیر کاهش نرخ بیکاری در کشور حرکت می کند.
وی اضافه کرد : افزایش اشتغال و رونق کسب و کار نیازمند وحدت بین مسوولان و آحاد جامعه است و همدلی در کشور برای کاهش نرخ بیکاری در دولت تدبیر و امید متبلور شد.
خباز ادامه داد : سمنان براساس آمار بهار 96 وزارت اقتصاد ودارایی بعد از استان مرکزی دومین رتبه کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد : شکوفایی اقتصادی و رونق کسب وکار در کشور در چهارسال گذشته اتفاقی نبوده و با درایت و تلاش مجاهدانه دولت تدبیر و امید این موفقیت حاصل شد.
وی تصریح کرد : رفع مشکل بیکاری در جامعه مهم ترین دغدغه دولتمردان است و در چهار سال آینده کابینه دولت دوازدهم برای افزایش اشتغال در کشور تلاش می کند.
در این نشست سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری ، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران استان حضور داشتند.
علیرضا آوایی وزیر دادگستری به منظور بهره برداری چهار طرح عمرانی و آموزشی شهرستان سرخه با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون تومان در به استان سمنان سفر کرده است.
486 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در هفته دولت 96 در این استان افتتاح می‌شود.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
* خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.