به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ؛ سیدعلیرضا حسینی‌نسب افزود: در برنامه آتی این شرکت، ایزو 50001 را برای هر 12 منطقه این شرکت استقرار خواهیم داد.
وی در خصوص روند اجرایی این برنامه گفت: از اوایل سال 95 استارت این کار زده شد و با گرفتن یک مشاور به صورت پایلوت این کار را برای منطقه تهران به عنوان منطقه نمونه انجام دادیم که منطقه تهران موفق شد پایان سال 1395 گواهینامه ایزو 50001 را از شرکت ارزیابان کیفیت خاورمیانه اخذ کند.
وی ادامه داد: پس از آن با توجه به پتانسیلی که در مناطق 12گانه شرکت وجود دارد، تصمیم گرفته شد تا با حمایت‌های ستاد و با حضور واحد مدیریت انرژی این سیستم در کلیه مناطق باقیمانده نیز استقرار یابد که در همین رابطه بنده با حضور مستقیم در مناطق، کلیه مراحل پیاده سازی این سیستم را که قبلا بصورت نمودار شکست کار به همه مناطق اعلام کردیم را آیتم به آیتم باهم بررسی می‌نماییم به عبارت دیگر با بومی سازی این سیستم نقاطی که لازم است تا استقرار سیستم مذکور با موفقیت انجام گیرد، را بررسی کرده تا ان‌شاالله این سیستم در همه مناطق استقرار پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر حدود 200 پروژه بهینه سازی مصرف انرژی در مناطق 12گانه ما تعریف و اجرایی گردیده؛ تاکید کرد: این پروژه‌ها اغلب یا هزینه نداشته و یا هزینه‌هایشان خیلی کم بوده ولی بازگشت سرمایه این پروژه‌ها بالا می‌باشد و کارهای خیلی ارزشمندی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران انجام گرفته است.
وی یکی از مهمترین مواردی که کمیته‌های بهینه سازی مصرف انرژی به آن تاکید دارند را مدیریت مصرف آب ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به اقلیم خشک و کویری منطقه شمال‌شرق کارها و پیشنهادات خوبی برای بهینه سازی مصرف آب در سال‌های اخیر انجام شده و کاهش چشمگیری نیز در مصرف آب کشاورزی و آب شرب داشته‌ایم، که شایسته تقدیر است.
رئیس مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تصریح کرد: پس از استقرار (ایزو) سیستم مدیریت اطلاعات انرژی 50001 ان‌شاالله کلیه اقدامات که در مناطق انجام می‌شود و همچنین کلیه صرفه جویی‌ها به صورت سیستماتیک و با یک نظم و انظباط خاصی قابل پیگیری و رصد بوده و به این ترتیب تمامی اقدامات انجام گرفته شده، مستند سازی خواهد شد.
حسینی نسب در پایان تاکید کرد: استقرار این سیستم علاوه بر تحقق اهداف اصلی (که در بالا به آن اشاره شد) دست آوردهای جانبی نیز خواهد داشت بطور مثال اصلاح شرایط عملیاتی انتقال فرآورده و یا استفاده از ساعات غیر پیک را می‌توان عنوان کرد، همچنین برنامه‌ریزی انتقال را می‌توان به نحوه‌ی انجام دهیم که مصرف حامل‌های انرژی بهینه شود که تمام این اقدامات مرتب به اصلاح الگوی مصرف و رعایت جنبه‌های زیست محیطی و جنبه‌های اقتصادی خواهد بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721813
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.